VINNARE RETUSHCUTMANING 24
Tyvärr kom det inte in så många bidrag denna gången. Jag vet inte om ni kanske tyckte att mitt val av stockbild kändes ointressant.
Själv bedömde jag att bilden hade en hel del att dyka på vad det gäller retusch.
Jag fick ändå in några härliga bidrag vilket jag tackar för. 
Jag börjar med Heliotropes bidrag som kan ses här via länken.
Ett fantastiskt jobb. Jag tycker du har gjort en jättefin retusch, men det som imponerar allra mest på mig är hur du har fixat tänderna. Mycket bra jobbat! 
Helt suveränt vacker solbrun hudfärg som får mig direkt att tänka och längta efter sommaren. :) Bilden är jättefin. Det ända jag vill påpeka är att de vackra ögonfransarna känns lite för långa, och även kanske att perspektivet på dom är lite fel. Men bortsett från den lilla detaljen så är det en bra bild! 
VINNARE HELIOTROPES
Det är då dags att utse en vinnare. Och med risk för att bli tjatig så måste jag faktiskt utse Heliotropes till vinnare igen!! Jag grundar det främst på den omsorg som lagts ner på tänderna. Även den övriga retuschen är jättefin. Snyggt jobbat! 
DELAD ANDRAPLATS HumanAlien och ErikaAnders
ErikaAnders och HumanAlien vill jag ha på delad 2:a plats.
Ni har båda gjort en fin retusch, men på olika sätt och med olika resultat.
Bra jobbat från er båda! 

Vinnaren får då till uppgift att starta den 25:e retuschutmaningen.
Stort grattis.
Fina bilder allihopa :-)