Designer?
Någon som vet hur man gör fina designer?
Vill göra till stallet.se men vet inte hur man gör?
Mvh Johanna

Kan du beskriva lite närmare vad du vill ha hjälp med! Eller visa något liknande exempel? Säkert finns det hjälp att få!

Gjorde designer som en tok till stallet.se för 4-5 år sen ;P Men jaa, nu redigerar jag mest bilder ;)

Jag är själv medlem där och kanske kan hjälpa till lite. (Mitt stall heter "Blacksod" ifall du vill kolla). Börja med att öppna ett nytt "papper" som ska vara 35 pixlar brett och ca 1000 px lång. Hur den sedan ska se ut är helt upp till dig. Prova dig fram med olika färger, textstilar, bilder o.s.v. Hämta inspiration! Har du inget Photoshop-program eller annat program så går det bra i Paint också, även fast kvaliteten inte blir densamma och att du inte kan använda lika bra penslar, effekter o.s.v.
Beror på vad för sorts design du är ute efter och vilket program du använder :)
Finns ju de som används med koder och de utan, själv föredrar jag de med koder så jag använder mig av storleken 355px (bredd) och 500px (längd)
Jag gör mina i Photoshop CS 3 extended, och kör oftast väldigt enkla versioner. Som den på bilden, denna består av 17 lager och är 355px X 600px. En så kallar "över press" design som används med koder.
Vad är det du är ute efter? :) Inspiration eller helt enkelt Hur man gör dom?
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

#3 Menar förstås att bredden ska vara 350 pixlar! Ursäkta mig, jag skrev fel! Längden spelar ingen roll, man kan ha både kort och lång design. Det vanligaste är dock 1000 pixlar.