RETUSCHUTMANING 25
Ladda ner den högupplösta bilden via länken ovan.
Här är länk till var ni kan finna olika tutorialer för retusch.
Regler
1. Retuschering med färg, kontrast och skärpa (det är tillåtet att efterlikna analoga filmeffekter). Vid porträtt är också hudretusch och sminkning tillåten. Beskärning av bilden är tillåten. Om bilden är ett porträtt eller ett enskilt föremål är det tillåtet att frilägga objektet och byta bakgrund. Med byta bakgrund menas att lägga in en bakgrund som har annan färg, bokeh, textur eller vinjettering. Ingen övrig manipulation får ske av bilden. Med manipulation menas att lägga till, ta bort detaljer eller förvränga den innehållsmässigt. Bilden ska i sig inte vara missvisande utifrån originalbilden (kloning är inte tillåtet i detta fallet, såvida det inte handlar om porträttretusch). Max en bild per deltagare.
2. Enbart stockbilder får användas som är tillåtna i detta sammanhang.
3. Slutdatum för inlämning är Söndag 28-02-2010 kl.22.00. Utmanaren utser de tre bilder denne gillar bäst. Därefter skapar vinnaren en ny utmaning med en annan bild som löper på i en vecka, o s v. Vinnaren presenteras dagen efter.
Lycka till!!
Hittar inte orginalet, länken verkar vara bruten, synd hade en bra ide ^^
Bättre än inget ;P (hej igen föresten, jag är werner som var aktiv här förut).
#6 tack tack, jag försvann mest pga ett 2 forum som spårade ur och blev otrevligt så jag tog en lång paus, kom tebax med annat namn och kan ägna mig åt detta trevliga forum istället för "besserwisser" högkvarteren :P Minns att du gjorde katt bilder med månen osv, dubletterat din vita perser, inte sätt något av dina bilder nu.. fortsatte du med dina penboard målningar (du gjorde väll en med en örn och nyckelpiga och massa annat?)
Du man fick ej manipulera, det menas med att man inte tex får göra däcken till gurkskivor? bara ett exempel så jag är helt med på noterna ^^
Det stämmer, jag har gjord sådana bilder, jag ligger lågt med bildtillverkning just nu, det går i perioder
Du får gå in på min sida zoomin som jag har länk på under mina inlägg, där har jag samlat de som jag har gjort senare..
Det stämmer oxå, ingen manipulation. Syftet är att få bilden till det bättre med bara hjälp av de som tex. adobe bjuder på.
Hmmm synd en hårig bil hade annars vart kul, får göra det i min ensamhet medans jag grunnar på vad jag ska göra ^^
#11 fiffigt tänkte också ha målning look-a-like :) Gör något annat istället ^^
Välkommen till tävlingen det är kul att se allas bidrag.

Jag hittar den inte heller..jag kan prova att lägga in originalstorleken här, jag vet inte om det går, men jag testar.