Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettredigerare-sökes-endast-medlemmar
Läst 1201 ggr
Zakaraa
2010-02-28 14:58
0

Går detta att fixa?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var på råttutställning idag och min mamma fotade mig och min råtta Bella. Dock blev bilden för mörk (som ni kan se) Går detta att fixa? Ljusa upp bilden så den blir användbar?

Det är en av de bästa bilder jag har på min råtta och mig så jag skulle jättegärna vilja veta om det är ett hopplöst fall eller om det går att få bilden bra

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

piahs
2010-02-28 15:25
0

En underbar bild på er två. Dock som du säger så är det jättemörk. Och hur man än försöker ljusa upp den så kommer den att bli väldigt grynig och råttan försvinner ändå. Men jag gjorde ett försök, blev inte jättebra , kanske nån annan kan göra det bättre. Men annars varför inte be din mamma ta lite nya fina bilder på er, Ett tips är att stå vid ett fönster och använda sig av dagsljuset eller blixt fast det brukar jag inte själv vilja fota i då jag tycker ljuset blir så hårt och så tycker jag synd om djuren att få en blixt i ansiktet :-)

Zakaraa
2010-02-28 15:31
0

#1 Vi fotar och fotar så mycket vi kan och tyvärr så får vi aldrig en sån fin bild som den här :/
Tyvärr har jag ingen bra blixt (endast den som sitter på kameran) så det blir inge bra det heller men vi får försöka fler gången och hoppas på att någon bild blir lika fin.

Tack för försöket att rädda min bild :)

AndreasS
2010-03-01 11:21
0

Som #1 skriver det är väldigt svårt att få till en sådan bild utan att den blir grynig.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

MaGi67
2010-03-01 12:30
0

Precis som förgående skriver är det nästan hopplöst när de är så mörka men jag gjorde ett försök. För att dölja kornigheten lade jag på ännu mer korn fast i mindre form. Gjorde bilden även lite drömsk.

Det är det bästa jag kunde åstakomma tyvärr:(

Hade vart en underbar bild på dig o råttan!!

Zakaraa
2010-03-01 14:26
0

#3 Jo precis, jag fick samma resultat som ni fick. Är verkligen jättesynd då det är den vackraste bild jag har på min lilla flicka och mig

#4 Men det blev jättefint :) Synd att det var min bruna råtta och inte albinon :P Hade kanske synts bättre då ^^'

Moa-16
2010-03-01 18:47
0

Tycker #1 syns bäst! Jätte bra bild, synd att det vart mörkt bara.

Zabbio
2010-03-01 19:11
0

Provade att måla fram lite skärpa. Ser ju målat ut då, men iaf. Hoppas det var ok :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

piahs
2010-03-01 19:14
0

OOooo vilken underbar bild det blev #7 .Helt fantastiskt gjort! jättesnyggt !

Zabbio
2010-03-01 19:17
0

#8 Tack! hehe..den blev lite ljusare när jag laddade upp den, så nu ser jag en massa fel jag missade innan.. x)

Zakaraa
2010-03-01 19:23
0

#7 har bara 1 ord.. JÄTTEHÄFTIG!
superhäftigt att det ser målat ut och Bella syns väldigt tydligt :)

Moa-16
2010-03-01 20:40
0

#7 Det vart ju super bra

Zabbio
2010-03-01 22:15
0

Tack :P