Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettfotomanipulation
Läst 2243 ggr
[JgraphNet]
0

Dasvidanja, tavaritj !

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

[På återseende, "kamrat"!]

Hittade en gammal stockbild som har legat på HD:n med mina bildarkiv ett bra tag. Fick för mig att det kunde vara kul att ge sig på den nu …  helt plötsligt… :)

Fotograf: Okänd.

(Vet inte om det borde följa med en "Parental Guidance" pga motivet, men är det så så får Moddarna ta bort den.)

[JgraphNet]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

… åsså originalbilden då..

--- dkj ---

Moa-16
0

Vad bra det vart:-)

Cindy-
0

Wow vad snyggt det blev Dick!!!! Skrattande

[JgraphNet]
0

Tack Moa-16 !

Tackar Cindy ! Ja, du vet ju själv hur det kan vara att rädda bilder Oskyldig

Cindy-
0

Jo Dick jag vet. Men denna blev kanonbra!!! Vilka härliga klara djupa färger. Supernajs Skrattande

[JgraphNet]
0

Färgjusterade med en CMYK-metod som jag provat ett tag nu. Funkar rent otroligt bra, faktiskt. Man ser på en gång vad man behöver göra.

Lite uppstyrning av högdagrar och skuggpartier med "Befintliga masker" och sedan är det bara att sätta igång och retuschera.

Det var tydligen nödvändigt att plåta massivsvart-mot-massivsvart *s* så det finns inte tillstymmelse till konturer att följa. Så för att få dit draperingen i bakgrunden fick det bli Lagermask-med-Radial-Gradient, men det funkade rätt hyfsat även det.

Cindy-
0

Ja jag tycker att det blev fantastiskt bra. Du får lära mig det där nån gång Skrattande

[JgraphNet]
0

Har börjat spela in videor till en kurs i Porträttretuschering. Tar upp CMYK-metoden i den. Du får gärna beta-testa kursen när jag har den så jag får en initierad utvärdering av den. Beräknar att den ska vara i körbart skick i månadsskiftet mars-april.

Video om "Befintliga masker" finns på JTube - här:

http://www.jgraphnet.com/jtube/ret/fm/fm.html