Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-nybörjare
Läst 760 ggr
[Koppsal]
2010-03-20 20:22
0

Above the clouds

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter ungefär 4 timmar framför datorn så fick jag detta resultatet av 3 bilder. Jag är ingen sån som kan sitta i flera dagar så därför så är det inte jätte bra heller. Men nu är jag nöjd iallafall.

Håret har jag målat själv. jag behållde orginal-håret och blandade de två och enligt mig blev det jätte bra. Det är 67% opacitet låtsas hår över orginalet.

clouds:  http://www.dreamstime.com/clouds-imagefree464477 
stad:  http://www.dreamstime.com/skyscape-imagefree435717
tjej: http://www.dreamstime.com/free-image.php?imageid=2277726

[Koppsal]
2010-03-20 20:25
0

kan lägga till att jag började med photoshop september 2009

Cindy-
2010-03-21 01:00
0

Jättekul bild Skrattande

Och håret ser bra ut tycker jag. :)

[Koppsal]
2010-03-21 01:15
0

#2 tackar! ^^

[JgraphNet]
2010-03-21 13:33
0

Det är väl frågan om om du inte skulle försöka spendera några timmar till. Bilden du har fått fram efter 4 timmars jobb är intressant och bra på många sätt. Du har någonting där, men den känns inte riktigt färdig, om du förstår vad jag menar.

Bilden är en kul idé och håret ser bra ut - precis som Cindy säger - och du har fått fram en bild som är ett utmärkt underlag med alla förutsättningar att bli mycket bättre. För att ha börjat använda Photoshop för bara ett och ett halvt år sedan så har du gjort ett riktigt bra jobb !!

Du kan göra så att du låter bilden "ligga till sig" ett tag - nå'n vecka eller så  - och sedan går du tillbaka till den igen. Antagligen kommer du då att se vad du skulle kunna göra mer med den för att göra den ännu bättre.

[JgraphNet]
2010-03-21 13:38
0

Glömde säga att du har använt stockbilderna på ett utomordentligt bra sätt !!

Kan bara säga som man brukar i utrikiska forum: "Keep up the good work "

Skrattande

[Koppsal]
2010-03-21 15:50
0

#5 + 4 tackar så mycket! jag känner också att det behövs något mer. den får ligga som du säger. och jag har inte hållt på i ett och ett halvt år. lite mindre än ett år. hehe Flört

Men tack så mycket! jag komemr tillbaka om jag komme rpå vad som fattas Glad

Cindy-
2010-03-21 16:22
0

Jag får nog lägga in en kommentar till angående det du skriver i punkt #6

Jag tror inte att Dick (JgraphNet) menar att det fattas detaljer i bilden. Utan kanske mer att man kan jobba mer med det som redan finns där.

Tex kanske vissa delar skulle kunna tonas ut. Tex benet som försvinner i molnen. Och sen har vi stolpen upptil som ser avkapad ut. Där kan man kanske hitta på något.

Sen kan man naturligtvis också jobba mer med färgerna - kontrast - skuggor - ljus osv för att få en mer helhet i bilden.

Men som jag skrev tidigare, bilden är toppen!!! Och jag tycker att din ide är härligt bra :)

Du har inte hållit på så länge med PS men fortsätter du så här så kommer du att bli mycket duktig :)

[Koppsal]
2010-03-21 16:40
0

#7 jaha ^^ hahaha lite missförstånd. ja såklart så kan man fixa det där. med stolpen som blev en riktigt miss. haha.  Men jag har ingen aning om hur jag ska göra med benet i molnet. jag behöver lite häjlp där. och med färgerna. jag vet inte hur jag ska fixa tjejen och staden. det blir bara fel när jag gör. haha.

tack så mycket! :D

[Koppsal]
2010-03-21 16:43
0

men funderar att börja på en ny bild. och tänka på de sakerna då. för jag blir utråkad annars. något som jag måste lära mig men endå. sen tror inte jag sparade en PSD-fil av den bilden heller 

:(  hehe

Cindy-
2010-03-21 20:15
0

#9 Okey, ja har du inte sparat Psd filen så kan du inte göra nåt mer med den bilden.

Försök att spara dina psd filer. Personligen har jag alla psd filer kvar sedan jag började med bildredigering haha.

Det bra om man vill göra ändringar. Och det är framförallt skoj att kolla hur man gjorde då :) Man får sig ett gott skratt *s*

[Koppsal]
2010-03-21 20:25
0

#10 haha ja precis. problemet är att jag inte vet vart jag ska lägga dem. jag har värsta sorteringen på en nätverksdisk. och om man ska ha dubblet så mycket så lbir det ju svårt att hitta dem sen. haha.

men får lösa det på något sätt.

jag började på en ny bild också. som jag sa. fast den slutade lite annorlunda. ska lägga upp den.

[JgraphNet]
2010-03-21 22:15
0

Citat #7: "Jag tror inte att Dick (JgraphNet) menar att det fattas detaljer i bilden. Utan kanske mer att man kan jobba mer med det som redan finns där."

Jo - det var precis vad jag menade. Behövs inget mer i kvantitet, alltså. Hade lite bråttom när jag gjorde kommentaren så jag var nog inte tydlig nog. Därav också felräkningen av din tid som PS-användare. Sorry .. ! 

Skrattande

[Koppsal]
2010-03-22 08:12
0

#12 det gör inget! det är egentligen inte så viktigt ^^