Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettredigerare-sökes-endast-medlemmar
Läst 715 ggr
uffelarsen
2010-03-26 13:19
0

Hjälp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fick en fråga häromdagen om jag kunde ta en bild på en kille som hade missat fotografen, bilden var till deras hemsida.Jag visste absolut ingenting om vad som gällde så jag tryckte av några bilder och när jag tittade på deras hemsida så var det ju lite annat som gällde , dom hade en proffsfotograf som hade riggat med 2 studioblixtar ock bakgrund och hela köret.då blev det ju lite annat jag vill ju inte att killen skall bli hel ledsen när han ser sin bild. Finns det någon här som vill hjälpa mig med att "trolla" till bakgrunden och rätta till färgerna lite på bilden. Säsongen är slut för killen och det blir inte mer förrän i höst så jag skulle bli överlycklig om någon kan hjälpa mig. Jag lägger upp 2 små bilder här så man kan se vad det handlar om . sedan kan jag lägga upp bilden det handlar om som är på 21,3mb i psd format och sedan den som jag såg på deras hemsida som är i jpeg och 174kb stor på en filserver som heter sprend (se länk) för snabbare nerladdning. Saken är den att min dator som jag normalt använder har vandrat vidare till  elektronikens kyrkogård efter en kortslutning.Om någon vill så kan man skicka mig en mail adress dit jag kan styra filen för nedladdning via "sprend"

http://www.sprend.se

uffelarsen
2010-03-26 13:22
0

Och bild 2 Och om någon nu känner för att hjälpa mig så förväntar jag mig absolut inga mirakel, baraSkrattande att det blir bättre än vad det är.

Mvh

Uffe

DavidG
2010-03-26 15:56
0

Om jag kan få arbeta med orginalfilen så borde jag kunna hjälpa dig.

//D

uffelarsen
2010-03-26 16:07
0

Hej David!

Jag kan skicka dig Nef filen som är original, men beskärningen vill jag gärna ha var den är,  eller så kan jag skicka dig psd filen som endast är fixad till den beskärningen och storlek som jag vill ha. vilken vill du ha och vart skall jag skicka den? och tusen tack för att du vill ha besväret!

/Uffe

DavidG
2010-03-26 16:17
0

tar gärna RAW-filen då det finns mest information i den.
vad är output? internet eller? isf, hur stor ska den vara?

skickar ett PM till dig med mailadress

//D

uffelarsen
2010-03-26 22:43
0

Säger tusen tusen tack även här för ditt superfina jobb David.

Även med en dator med mina program så hade jag inte kunnat fixa till bilden så bra och så snabbt!

Du har räddat helgen för en gubbe och med all säkerhet gjort en liten kille glad!

Tack!

DavidG
2010-03-27 02:24
0

Kul att det uppskattades. Säkert flera här som vill se resultatet, så om du vill så får du gärna lägga upp bilden.

//D

LisaF
2010-03-27 11:29
0

Skulle vara kul att se hur bilden blev Glad Lägg gärna upp den.

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

uffelarsen
2010-03-27 23:26
0

Hej!

Klart här kommer den, vet inte om den blir ändrad här pga den befintliga storleken men vi provar.

Och jag tackar än en gång för vänligheten David, eventuellt träffar jag killen i morgon så då får jag höra vad han tyckte. det är så kul när man kan få hjälp av människor man aldrig har träffat förr.

/Uffe

LisaF
2010-03-28 13:24
0

Åh va bra det blev! Bra jobbat DavidG !!

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

pellepiano
2010-03-28 20:19
0

Väldigt snyggt gjort.

DavidG
2010-03-28 20:53
0

#8 - Du behövde hjälp och jag kunde hjälpa till… kul att du blev nöjd :)

#9 - Tack så mycket :)

#10 - Tack å bock

//D

Cindy-
2010-03-29 00:35
0