Tutorial/skapa en dock look.
Jag gjorde en docka igår. Jag gjorde den utifrån en tutorial där man från ett vanligt foto kan skapa en look av Doll. Nu finns det ju en mängd olika sätt att skapa en Doll på. Men just denna ville jag prova.
Grejen var bara den att tutorialen utelämnade vissa viktga detaljer för att kunna få till det ordentligt. Och det gjorde mig lite irriterad.
Så därför tänkte jag att jag skulle göra en egen utefter hur jag jobbat.
Så i morse började jag med denna, och nu är jag äntligen färdig. Det tog längre tid än jag trodde.
Hoppas någon kan ha glädje av den.
Lägger upp den färdiga bilden.
nämäään ooo Cindy 
Det här var en bra tutorial, den måste jag bara prova när jag får lite tid över. Kul och vilka fina bilder du gjort.
Tack för att du ville dela med dig
må gott
laimer
Gud vad fint du gör :D Bra med en tutorial… ska testa och göra en Doll ^^ visar bild sen
Hehe…. får inte bort den dumma kanten x'D
#7 lägg på en lagermask och måla bort med låg opacitet.
#8…. får ändå inte bort kanten ;/ Ska jag ta "Layer", "layer mask" och sen "reveal all" ? Och sen bara ta en pensel och måla på kanten ? det går inte bort….
Hur långt har du kommit? Menar du kanten som blir när du använt Omforma- Perspektiv??
Du har markerat tex ögonen och lagt använt Ctrl+j då har ögonen lagt sig på ett eget lager ovanför. Ställ på det lagret (du måste alltid kolla att du står på rätt lager när du jobbar) Och lägg på en lagermask. lagermasken får du om du klickar på den lilla rektangeln med en rund prick i som ligger under din lagerpalett.
Den lagermasken ligger nu på ögonlagret. Och då målar du med låg opacitet bort kanterna där.
Tror du att du kan lägga in en Print Screen så jag får se?
Aha, nu funkade det.
Riktigt skoj! Söta dockor.
Testade själv. Gjorde inte enligt tutorial utan var lat och bara använde iwarp i GIMP därav kanske lite slarvigt med några tydliga "missar" som tex att ett öga hamna lite högre än det andra. Målade inte ögonen mer än använde blek och bränn, och eftersom det skulle vara docklook så gjorde det ju inget att jag använde selektiv oskärpa för att jämna ut huden.
Men man blir lite skada nu.. för visst jag har en stor näsa men jämför jag med dockbilden så ser min ju grotesk ut.. därför visar jag inte före bilden. 
Men åååå så bra!!!! 
#14 Har du filtret "Gör flytande" så kan du göra det. Men annars blir det svårt.
Vad har du för omformningsverktyg i element 4,0?
Du kan strunta i Omforma/perspektiv. Det går ändå.
#18 Den som googlar han finner 
Moa jag tycker att ditt första försök är bra. Bilden blev kul. När jag tittar på bilden så känner jag spontant att dockan ser lite ledsen ut. Lite som ledsna clownögon.
Kanske du skulle göra en liten tår och måla ansiktet lite mer som en clown.
Jag tror det hade varit gulligt 
Men titta vad söt!!! 
Tycker du att tutorialen är svår? Vad är det som inte finns menar du?
Jag tycker att du lyckats jättebra med ögonen, som faktiskt är det viktigaste. 
#24 Åh va sött det blev 
/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus
#27 Snabbmask finns inte och så så ögonen blev svåra att göra :P
#27 Snabbmasken för att göra en markering behöver du ju inte använda. Har du inte snabbmasken så markerar du bara på något annat sätt som du tycker är bra.
Ja ögonen kan man ju få göra om tills man är nöjd. Det mesta är svårt innan man får grepp om det. Sen blir det lätt 
#31 Gud vad söt! Det ser ut som om du är en hundvalp elr Mästerkatten i stövlar :)
#33 Åhhh denna bilden blev ju supersöt!! 
hur for ni till ogonen? :)
Super snygga bilder! :D
](<a href=)
](<a href=)