Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettfotomanipulation
Läst 1137 ggr
Cindy-
0

Älskar att göra sjöjungfrun :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja detta är nog min fjärde sjöjungfru. Och det är lika roligt varje gång. Skrattande

Modell stock från Deviantart. Resten köpta stockar från Dreamstime samt Melgama store

Modell

Vatten

Fiskar

Vattenväxt

Melgama store

Moa-16
0

Förstår att du gillar att göra dom! Jätte härlig bild =)

piahs
0

Kan förstå att du gillar dom. Det är lite magiskt med sjöjungfruar.. har alltid tyckt det. När jag var liten ville jag bli en sån. SÅ din bild är helt underbar! Du får det att se så levandes ut som om det var på riktigt !

Pia

Cindy-
0

Tack Moa och Pia. Roligt att ni tycker om bilden. Skrattande

Jag tycker om den jag också, men det jag tycker om är egentligen färgkombinationen. Jag är inte nöjd med håret, och en del andra saker också *s* (som vanligt)

Så färgerna är bäst haha

pellepiano
0

Det är magiskt det du gör. Försökte själv göra lite sjöjungfrur för länge sedan, inget kom i närheten av detta.

Cindy-
0

Tack Pelle.

Jag tror den största delen ligger i om man får jobba med rätt modell.

För att få rätt känsla i bilden så är det 100% viktigt att modellen visar upp just den känslan som du är ute efter.

Det är svårt att hitta rätt modeller. För att göra en sjöjungfru så behöver jag ju en speciell modell. En modell med rätt uttryck - rätt pos osv.

Denna gillade jag, men ack vilken hemskt dålig kvalitet. Men eftersom jag ville ha den så fick jag jobba lite extra med de trasiga pixlarna i stället.

De bästa modellerna och poserna hittar jag alltid på Deviantart. Men som sagt, kvaliten är inte bra. Och det gäller nog 98% av de bilder jag hittar. Tyvärr…