Please ge mig ett gott råd :)
Det är så att jag håller på med två bilder som jag tänkte rama in och ge min pappa.
Han är en sån glad filur som gillar roliga påhitt. Och han kommer älska detta.
Men jag vill att det ska bli så bra som möjligt. Jag har ändå lagt ner så pass många timmar på bilderna att jag inte vill missa något.
Jag behöver lite andra ögon som kikar på bilderna. Kanske ser ni något som jag totalt missat eftersom jag stirrat på bilderna alldeles för länge.
Sen undrar jag också vad ni tycker om de två olika versionerna. Antingen med vanliga färger, eller med lite gammal stil.
De gammla är ett hopkast bara för att se hur det skulle se ut. Så jag har inte jobbat något med det ännu.
Men hur som helst……kom gärna med förslag, råd osv så att bilderna blir bra när de är så dags för print och ramning.
Alla stockar jag använt är köpta på Dreamstime
Tack på förhand
Här kommer då den första versionen som är i färg.
Och här är min gulliga pappa i original
Han larvar sig dock på bilderna. (som alltid) :)
Men oj vad svårt… Har tittat och tittat och tittat på dom båda och har jättesvårt för att säga vilken som du ska printa. I den med mest färg så framträder alla dina fina detaljer så himla bra, läckert med Wanted lappen på spiltdörren Hatten och stövlarna noncalant slängda vid sidan om och så hans härliga spjuverblick :-) Och det fina pistol hölstret du har satt på honom. Härligt. O gu vad jag älskar dessa bilderna.
Men sen sitter jag och tittar på den bilden där du har gjort det så där himla härligt gammeldags i färgerna… Precis som om bilden var från de tiden där cowbojsare härjade i vilda western… Attans jag älskar dom oxå.
Men om jag säger som Moa den med färg då så har du två röster på den iallfall :-) eftersom du gör det så svårt att välja med dessa två mästerverken. Och så kan du nog sluta att stirra på dom för jag hittar inget du har missat eller kunde göra på nåt annat sätt… De är redan klassiska mästerverk.
Pia
Åh vad ni är gulliga som kommenterat och sagt vad ni tycker. Tack snälla ni.
Ja ni två verkar i allafall vara eniga haha.
Jag har faktiskt beslutsångest. Och vet ännu inte vilken jag ska välja.
Som jag skrev i infot så är de gammaldags bilderna inte retuscherade ännu. Utan jag slängde bara på en textur och mättade färgerna just för att få en ide om hur det kan se ut.
Jag är fullt medveten om att vissa detaljer försvinner. Och det är ju synd tycker jag själv också.
Så de färgade är mycket bättre på det viset att allt syns bra.
Ska man sen tänka på tiden så borde dom ju se gamla ut haha.
ja ja, jag får fundera lite mer, och även se om det kommer in några mer förslag här.

Ja det här var varken lätt att välja eller ge kritik. Sen är är det lite svårt när man ser bilderna i mindre format men jag ska försöka ge mig på det du önskar.
Som du beskriver din pappa som karaktärär är det nog de bilder som är i färg som passar honom bäst.
Sen är jag lite fundersam över vad som är på hans skjorta. Ska den se ut att vara trasig? På de här mindre bilderna ser det ut som om du har glömt klona bort en tumme från en hand;))
Men som sagt, bilderna gör sig bättre o mer är detaljrika i större format.
Riktigt bra bilder i övrigt Cindy o jag är övertygad att han kommer att tycka om dem, oavsett val.
Önskade jag hade din fantasi o kunskap att göra något liknande:)))
Ha de gott!!
Mvh MaGi 67
#6 Tack :)
Haha jo skjortan är trasig där. Och jag vet att det ser konstigt ut i dessa små format. Jag skrattade själv när jag såg det.
Men det ser helt okey ut så fort filen är lite större. Och dessa ska ju printas i stort format, så jag tror inte att det kommer se konstigt ut då.
Så då gillar du alltså de färgade bilderna mest? Det här var kul. Undrar om det är någon med annan uppfattning.
Själv försöker jag vila från bilderna, för jag har fortfarande beslutsångest.
Jäkligt snyggt iaf! Jag gillar bilderna i färg, visserligen förstår jag att den äldre varianten bara är ett ihopkast och mycket av detaljerna kan förbättras; men jag hade satsat på färg.
Om bilderna blir stora så kan det äldre formatet göra sig bra så länge detaljerna förbättras. Hade provat lite mer urblekt isåfall om man vill få den gamla looken, en gammal bild behåller ju sällan färgen perfekt över hela bilden även om man lägger på ett gammalt filter, lite blekt här och där isåfall hade jag testat.
Vad gäller bilden i övrigt så det enda som jag kan irritera mig på är skuggan där han står lutad mot pelaren. Känns inte helt "rätt" kanske lite för mycket skugga upptill vid axeln.
#8 Tack så jättemycket för din kommentar.
Jo det är ju det som är problemet när man ska göra en gammal urblekt bild. Det försvinner så mycket detaljer. Men I och för sig så kan man ju välja själv var det utblekta ska vara. Och då kan man ju bevara detaljerna där man kan.
Usch ja, du har helt rätt när det gäller skuggan vid axeln. Jag vet om den. Jag upptäckte den efter att jag vilat mina ögon från bilden ett tag.
Det måste bort lite, jag har lagt den lite för högt.

Jag kan tycka att fötterna/benen känns för mörka men de verkar ju vara mörka på originalet också. Den i färg gillar jag.
#10 haha ja faktum är att han är alltid solbränd. Han reser så ofta till solen så han hinner aldrig bli blek *s*
Tack för din kommentar, det verkar vara den i färg som får mest plus på sin sida 
Riktigt snygga bilder Cindy!
Jag tycker nog ändå bäst om de med gammal stil.
Så fin harmoni mellan tonerna på de.
Om jag skall komma med lite förlag/frågor så är det:
På bilden där han står bredvid hästen ser hans ben lite väl kort ut, men det kanske bara är jag.
Hans klocka på armen tycker jag inte riktigt passar in på bilden där han står och hänger. Men han kanske är väldans förtjust i den, och då skall den självklart vara kvar.
Du hade kunnat göra nått kul med röken har blåser ut.
Att han gör rökringar eller ett skepp som gandlaf i sagan om ringen.
Oavsett så tror jag att han kommer att bli riktigt glad för dem =)
tjiivans.blogg.se
spindeohana.blogg.se
#12 Tack snälla du för dina ideer kring bilderna. Det var kul att ta del av dom. Jag gillar det där med rökringar haha.
Ja jag vet hans ben blev jättekorta på den bilden där han står med hästen. Och han ser so himla cool ut så jag tänker behålla det. Han kommer skratta sig fördärvad när han ser det.
Att det blev så beror på hölstret som jag monterade dit. Det är alltså en annan persons nedre del kan man säga. Och därför ser det väldigt konstigt ut. Men jag tycker det ser så kul ut att det får vara så.
Det där med klockan har jag också tänkt på. Den passar inte riktigt in. Jag får se hur jag gör med den. Man hade ju inte sådana klockor på den tiden så jag får kanske plocka bort den. 

ÅÅÅÅ jisses så jättefina!! *svimmar* så roligt att se din gulliga pappa också Cindy!!! Jag säger färg!!!..dom är underbara..och kanske bort med klockan!!! Superläckra,,och vilket detalj arbete!!! Sicken underbar present, verkligen!!! kram, kram..
Hej Åsa!! Så kul att du hälsar på oss!!
Hoppas allt är bra med dig.
Jo jag har lite justeringar att fixa. Bla klockan 
Kramis
Bilderna med färg är super. De ser så naturliga ut….
S*Willénkatten:
Vi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !

Jättetjusigt säger jag!
Jag röstar oxå på färgbilderna för att det är sånt skönt ljus i dem och ändå nedtonade färger. Ger verkligen en skön känsla.
Det enda som är lite störande tycker jag är just klockan som är nämnd och även de brunbrända benen som någon oxå nämnt. Anledningen är att de ser så mycket mörkare ut än armarna och ansiktet. Ser att de gör det på originalet oxå så förmodligen fick de mindre ljus på sig vid exponeringstillfället.
Om någon skulle göra något sånt här till mig skulle jag bli sjukt glad! Supersnyggt hur som helst! 
//Mab
Riktigt läckra bilder. Jag röstar för den i färg. Tyckte den såg häftigare ut.
Något jag störde mig på var att fötterna var avkapade. Sedan också klockan som tidigare nämnts.
Men din pappa blir garanterat överlycklig när han får en sånhär bild av sin dotter 
/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus
#16 Tack 
#17 Ja klockan får jag ta bort. Benen kan jag ju ljusa upp lite också. Ja det är nog så att hans vader är mörkare än armarna. Eller rättare sagt de är mer bruna, armar och ansikte har mer en rödbrun färg.
#18 Tack. Ja de flesta gillar den i färg mest. Fötterna är kapade. Men det är alltså inte jag som gjort det, utan fotot är så. Jag har försökt att placera honom högre upp och ställa något framför. Men det blev inget bra.
Och pappa kommer inte ens att tänka på det haha.
Nej det tror inte jag heller, finns så mycket annat att fästa blicken på.
Det var bara det att jag råkade se det och sedan inte kunde sluta titta på det :)
/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus
#20 haha ja jag vet. Det är hopplöst när man hittar nåt man retar sig på. Jag är likadan.
Jag skulle vilja få färdigt dessa nu och slänga in för print. Det lutar ju åt de med färg.
Men jag är fortfarande lite osäker.
Ja nu har jag åtgärdat några saker.
Bl.a har jag tagit bort klockan och gett honom ett fickur istället.
Jag tackar för alla era förslag. Det var snällt av er.
Jag har själv övervägt fram och tillbaka. Men just nu känns det som att det lutar åt den gamla stilen.
Jag tänkte försöka få tag på två ramar som ser föråldrade ut också. Så vi får se hur det blir. 
Och till den andra bilden hittade jag den coola väskan som jag absolut ville ha med 
Dessa bilder gillar jag nu bättre än de i färg;)
Snyggt!
Det enda jag kan störa på mig nu är att det blänker i hästens öga där i saloondörren, vid ögonkanten är det för ljust. Ögonen fastnar gärna där; gäller mina ögon då;) Den reflexen syns inte så bra på de i färg, men jag antar lagereffekten förstärkt det.
Så fort det är fixat så hade jag satsat på dessa!
Tycker du gör helt rätt som satsar på de i gammal stil.
Blev verkligen super med de ändringarna du gjorde =)
tjiivans.blogg.se
spindeohana.blogg.se
Tack ska ni ha allihopa för er hjälpsamhet.
Men i sista stund kunde jag ändå inte bestämma mig. Så jag skickade alla bilder för print haha.
När jag får dom så får jag se vilken version som blev snyggast.
Usch, ibland är jag så velig haha
Tycker att de me gammal stil passar bättre ihop som ett set :)
Riktigt snygga!
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Tack Zabbio 
Jag vill bara berätta för er att han blev jätteglad för tavlorna. Och jag printade båda versionerna, men ramade in de i gammal stil.
De i gammal stil blev helt klart bäst. Jag hittade ramar som såg lite åldrade ut. Och det blev pricken över i:et.
Han tyckte att dom var kanonbra!!
Men han fick de andra också, och han ville ha dom i ram också så han skulle fixa det själv.
The case is closed 
Tack ska ni ha allihop!!