Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-nybörjare
Läst 2052 ggr
johaninho
0

Punkter på rad?

Hej alla glada Photoshoppare!

Hej säger jag förstås också till er lite mindre muntra datormissbrukare…

Eller nåt.

Eftersom jag brukar kunna hitta god hjälp från detta eminenta om än till synes underbemannade forum så får ni försöka även denna gång.

Jag skulle vilja göra en linje med punkter som blir symmetriskt större och större från vänster till höger. Det funkar inte så värst bra med brush tool som ni förstår. Något tips på hur man åstadkommer detta?

Tack för hjälpen!

Johan

AndersT
0

- det finns penslar som är sådana, men jag har ingen adress till någon särskild sida…

- brush tool satt till 100 % hårdhet - funkar inte det?

- fixa en punkt, vektorisera den (shape) och kopiera för att sedan öka storleken succesivt med "transformation tool"

- ta en befintlig cirkulär "shape" och ta den till önskad storlek och upprepa stegen ovan

vi är inte underbemannade, dock är aktiviteten upp och ner på forumet - tyvärr - men det är så det "alltid" sett ut. förutom en period i början när det hela var nytt

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

johaninho
0

Tack för hjälpen, Anders.

Det är väldigt viktigt att punkterna blir lika mycket större än föregående hela tiden, och att avstånden mellan varje punkten är lika långa. Det ser jag inte hur jag ska kunna göra något åt med dina tips där? Hur vet jag alltså att punkterna hamnar exakt lika långt ifrån varandra hela tiden?

Jag kan väl glädja dig med att aktiviteten inte är större på något annat forum för bildbehandling. Det sprudlar inte direkt av liv någonstans, men nog finns det en och annan eldsjäl alltid. :)

pellepiano
0

Om du använder Grids ( rutmönster ) blir det lättare att sätt avstånden exakt. Rutmönstret går att storleksbestämma dessutom. Du kan också mata in värdena för höjd och bredd på varje punkt manuellt för att få det exakt.