MANIPULERINGSUTMANING 1
Regler
Gör vad du vill med bilden.
Det är tillåtet att använda andra bilder.
Om du använder andra bilder - använd bara bilder som är godkända i sammanhanget och som du då länkar till.
Om sista regeln inte följs blir bilden diskvalificerad.
Sista inlämningsdatum Söndag 100606 klockan 22.00
Jag utser vinnaren i första utmaningen, därefter lägger vinnaren upp en ny utmaning som löper på en vecka.
Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom
Hoppas ni tycker att detta är roligare! 
Låt nu fantasin dansa - det är fria händer så länge ni håller er till regeln att bara använda tillåtna stockbilder. Ha kul!!! 
Här finns en uppsjö av bilder att använda Tillåtna stockbilder
Och under Inspiration och nyttolänkar hittar ni bl.a tutorialer till manipulationer och mycket, mycket annat kul.
Även här Resurser och länksamling kanske ni kan hitta något användbart.
Jag vet inte om jag som Medarbetare får vara med här *s*
I retuschutmaningarna fick vi det. Men om det är ändrat så ta inte med min bild Anders 
Jag tänkte ändå att jag skulle lämna ett bidrag eftersom det verkar gå lite trögt här. Jag vet inte om det saknas intresse, eller om det är av andra orsaker.
Det ända jag gjort är att jag bytt himmel HIMMEL
Sen har jag paintad hud och ögon
Ljusat upp och mörkat ner med kurvor, samt med dodge and burn.
Jag har använt detaljfilter och filtret diffus glöd.

woho! :D äntligen lite action!
MYCKET roligare än de uttjatade porträttstävlingarna. :D
#4 Bra bild Dodat, men vill du vara snäll och länka till stockbilden/stockbilderna du använt.

Jag hittade inte länkarna :(
Men jag har dom sparade på datorn, hjälper det?
// Dodat :)

Vad tråkigt :(
Men vad menas med stockbilder?
Jag tog en från devianart, och en från en annan sida som var med i tråden "Stockbilder" (jag tror att den hette så).

#9 Stock - från engelskan - - lager eller förråd. Finns ingen riktigt bra svensk översättning vad jag vet. Det syftar i alla fall på att man använder en bild (eller vad det nu är man använder) från något slags lager och att man då länkar till denna eftersom alla bilder inte får användas av vem som helst eller i alla sammanhang.
Bilden från deviantart kanske du kan hitta igen eftersom de brukar skriva vem som äger bilden i bildnamnet när man laddar ner den. Den andra är troligen godkände eftersom man sällan kommer åt bilder via de länkarna som inte är godkända…
jag förlänger tävlingen till nästa söndag eftersom det är få bidrag och iFokus låg nere större delen av helgen
Anders
digitaldarkroom

Kanske gör ett nytt bidrag om jag orkar, blev inte nöjd med kamelen, ser verkligen inklippt ut :/
Kom igen nu med lite roliga bidrag! 

Slänger in en bild i sista stund.
Har använt denna bilden också. http://2textured.com/main.php?g2_itemId=749

Stängt. Jag utser en vinnare under morgondagen…
Tack till er som lämnat in bidrag :)
Anders
digitaldarkroom