Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettshow-off-före-efter
Läst 1130 ggr
Janne64
2010-06-17 02:59
0

Dotter igen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

har fastnat med att få till hudretusch. Inte så där enkelt men det går bättre. Ofta vill man nog överdriva men det gäller att ta det lugnt.

Före.

Janne64
2010-06-17 03:00
0

Sen med lite diverse spakdragningar.

- Softat huden

- Ögonskugga

- Läppstift

- Ny bakgrund, utnyttjat färgnyansen till hennes hud då det är en snygg solnedgång

- Till sist en snygg tatuering ;)

MonisN
2010-06-17 14:12
0

Det blev ju jättebra! Snyggt! Just det här skulle jag vilja göra, men har inte lärt mig retusch så bra ännu. Har du några tipsGlad

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

MaGi67
2010-06-17 19:11
0

Snyggt! Tatueringen blev pricken över i=))

AndersT
2010-06-17 21:09
0

Det är en bra bild! jag tycker du har lyckats ganska bra. Det är lite för mycket utslätning för att det ska vara i min smak. men det är ett steg i rätt riktning.

#2 Det finns guider här på bildredigering.ifokus och det finns guider lite här och var på nätet om du googlar…

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

Moa-16
2010-06-17 21:10
0

Tycker det vart bättre! Men håller med #4 lite för mycket utslätning.

Janne64
2010-06-18 15:36
0

Detta med utslätning är svårt, man vill gärna lägga på så det syns, men det är ju det som inte ska synas.Obestämd

Tackar Skrattande

pellepiano
2010-06-20 02:11
0

Problemet är ofta att man använder oskärpa för att "släta" ut huden. Då blir det gärna platt och detaljlöst. Om man orkar och har tid är det snyggare att jämna ut rynkor och annat genom att använda nån av de många olika Dodge and Burn metoderna. Dvs man justerar varje rynka eller ojämnhet manuellt och har därmed total kontroll över hur mycket porer eller rynkor ska synas. Dessutom kan metoden användas för att "skulptera" ansikten, dev ge dem lite större djup eller tydlighet.

Dock är det väldigt tidskrävande så man orkar inte göra det på annat än väldigt speciella bilder.

David G har skrivit en utmärkt artikel här på forumet.

2ada2f6605a

Janne64
2010-06-21 16:23
0

#7 Hur gör du du Pelle?

Dina bilder på din hemsida är ju suveräna. Givetvis så gäller det att ha ett bra utgångsläge men någon typ av efterbehandling gör du säkert Flört om du vill avslöja något!

Janne64
2010-06-22 00:40
0

Provat med Dodge&Burn istället för utslätning.

AndersT
2010-06-22 10:37
0

#9 Den nya retuscheringen har fått ett helt annat liv i sig. Det plastiga är borta… :)

Du kan göra än mer med retuscheringen om du vill och gå in på riktig detaljnivå genom att förstora rejält när du retuscherar och pilla med enskildheter.

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

DavidG
2010-06-25 13:28
0

#9 - Det ser väldigt mycket bättre ut nu är första gången, däremot så är huden fortfarande ganska flammig, så du skulle behöva gå över den en gång till. Om du läst min artikel om hudretusch så vet du hur du ska göra ;) Prova däremot att jobba med en lite större pensel för att jobba bort flammigheten. Någonstan mitt mellan den pensel man använder till porer och den pensel man använder för att skapa form/djup i bilden.

//D

pellepiano
2010-06-26 12:13
0

#8 Jag använder mycket Dodge & Burn, ibland en markering via Select Color och sen ett justeringslager för att få bort flammiga områden tex, www.moderskeppet.se har en gratisvideo om det i reklamen för sin skönhetsretuschvideo.