Dark Angel
Lite "Dark Art" 
Himla skoj att göra emellanåt.
Lägg på minnet att det är tillåtet att fråga om det är något ni undrar över hur jag gjort när det gäller de bilder jag lägger upp här. Så ska jag förklara så gott jag kan.
Alla stockbilder köpta på Dreamstime förutom vingarna som är köpta på Renderosity
Är någon intresserad av stockbilderna så ska jag leta upp dom åt er.
Måste undra, hur gör du?
Manipulerar du ihop en bild och sen redigerar du den bilden så den ser målad ut och sen målar du detaljer själv?
Jag ska förklara lite stort hur mitt arbetssätt ser ut.
Om vi ska ta den här bilden som exempel.
Jag väljer NYTT i Photoshop och skriver in vilket mått jag vill ha på bilden. Sen drar jag över originalet dit. I det här fallet modellen.
Sen fyller jag det understa genomskinliga lagret med grå färg. Det är bara tillfälligt medans jag frilägger modellen.
Då är det lättare att se om jag missar någonstans. Så därför väntar jag med bakgrunden tills friläggningen är färdig.
Jag frilägger med medelmjuk pensel.
När modellen är frilagd drar jag dit bakgrunden så att det hamnar under modellen. Samma sak med måne och vingar.
När detta är gjort så har jag en bild/skiss av hur grunden ska vara.
Om jag inte tänker måla något så retuscher jag jag modellen och justerar färger - kontrast - ljus osv.
Men den här modellen målade jag lite för att jag ville att hon skulle se lite otäck ut. Speciellt på ögonen.
Så jag målar ansikte - ögon och hår.
Huden med en mjuk pensel och med mycket låg opacitet.
När jag är nöjd så börjar jag med färgjusteringar. I detta fallet drog jag ner färgen med nyans och mättnad ganska rejält. Sen använde jag Färg Balansen (Color Balance) för att lägga till lite gul - röd färg. Bara en liten aning.
Högst upp på lagret la jag lite dimma. Och sen var bilden färdig 
Är handskarna målade?
#3 Nej handskarna är inte målade. Men jag har gått över dom med dodge and burn.
#4 aha, de ser målade ut :)
Jätte snygg bild för övrigt :)