Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-elements
Läst 1175 ggr
Kaninhopp
0

Vilket köpa??

Tänkte köpa PSE. Men vet inte om jg ska k;pa 9.0 eller 8.0

Haha r'tta mej om det bara heter 8 eller 9 xD

FotoAlle
0

Köp den senaste versionen.

Kaninhopp
0

Ok, men l'ste n[gonstans att 9 kommer ut i september..

Jag vet att bokst'verna 'r lite konstiga men det har aldrig blivit s[ f;rut och vet inte vad det 'r!!! Skrikandes

Lynxx
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kanske dags att vända upp & ner på tangentbordet & skaka/dammsuga ur allt skräp? Flört

------

Näe du har r[kat f[ engelskt tangentbord :-)

å=[ ä=' ö=;

Klicka på SV - borta t höger på Aktivitetsfältet (se bild)

/L

Kaninhopp
0

Nu går det!:D

AndersT
0

PSE 9 kommer under september/oktober och det rimliga är att du väntar tills dess.

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

Rosino
0

Jag har just köpt 8:an, det var specialpris på den versionen nu innan 9:an skulle komma.

Antagligen kommer den nya versionen med nåt kul som inte finns på 8:an så jag får ångra mej, men det är så då Glad

Kaninhopp
0

okGlad

beem
0

Jag tycker absolut  att du ska invänta PSE 9.

Det blir spännande att se vilka förändringar den har.

Du kanske vet - men jag nämner det -  du kan ladda ner 30 dagar gratis test av programmet när det kommer  på Aobes hemsida.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Kaninhopp
0

Ok, men jag köpte PSE 8 idag då det var mellandagsrea på Mediamarkt;) haha det är ju inte äns jul men det var det xD

Dodat
0

#9 vad kostade det?

// Dodat :)

Kaninhopp
0

899 eller 890kr  ;)

Kaninhopp
0

Men asså jag vet inte hur man sparar så man kan se den! När jag ska spara så blir det liksom så att jag bara kan se den i Pse 8, inte liksom som om jag skulle kolla på en vanlig bild!?

Snälla svara!!;)

Rosino
0

När du redigerat färdigt så väljer du "spara som", och så ändrar du filformatet från "psd" till "jpg"

Om jag nu förstod din fråga rätt…

Kaninhopp
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jaa, det var det jag gjorde, testade att redigera en till bild och försökte komma ihåg vad jag gjorde med den andra.

Det här var bilden jag ville spara men fatta inte hur;)

-->

TildaH
0

#14 Vilken gullig häst, men du måste nog jobba lite till på färgborttagningen i manenFlört

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

FotoAlle
0

Om du inte kan se den för att den är i .psd-format så har du antagligen glömt att slå ihop lagren innan du sparar. Har bilden lager så är psd förvalt som format, om den inte har det så är jpeg förvalt som format.

Öppna bilden i pse igen och kolla.

Kaninhopp
0

#15 Tack han är helt underbar!:D

Hehe ja, jag vet men jag orkade inte sitta och "pilla" ;)

#16 Jag fattar inte din beskrivning Skäms x)

beem
0

#17 - Jag vet inte om jag tolkar dig rätt men …. så här är det:

Om du sparar ett arbete utan att först lägga ihop lagren så sparas det som en PDF. 

När du öppnar den igen i PSE så ser du alla lagren och kan fortsätta redigeringen.

Om du däremot slår ihop alla lager innan du sparar så sparas den i Jpeg.

Alltså om du ska ändra från Psd till Jpeg som #13 skriver måste du först lägga ihop lagren.

Kaninhopp
0

#18 ok, ska försöka förstå x)

Lynxx
0

Inte PDF - utan: .psd - som filändelse ;-)

/L

beem
0

# 20

Jag ser nu att jag skrev fel - det går inte rätta nu heller.

Nu blev det väl bara mer förvirrat…..sorry.Rynkar på näsan

TildaH
0

Måste vara nyfiken o fråga, detta programmet frågar alltså inte automatiskt om den ska lägga ihop lagren när man byter filändelse?

Enda sättet för mig att spara som just jpeg så måste jag klicka på ja när den frågar om lagren, annars avbryts sparandet.

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Kaninhopp
0

Asså jag vet inte. Har bara haft det några dagar. Men jag klickar på spara som och sen ändrar jag till PNG och förminskar i Picasa(Ibland) ;)