Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-nybörjare
Läst 2366 ggr
Digimax
2010-06-09 11:54
0

Photoshop Action Scripts.

Har laddat ner lite scripts till photoshop.

Men hur gör jag för att få det till att funka?

Jag har kopierat in en fil med .atn format i Photoshop/Preset/Actions mappen efter att ha läst en guide.

Men jag hittar inte filerna i Photshop.

Kan nån bara förklara lite snabbt hur jag gör för att få igång det.

Tack!

AndersT
2010-06-09 14:16
0

Placera .atn filerna där du vet var du har dem och ladda in dem i PS den vägen.

Annars är det så att det finns en mapp förPS egna filer och en mappa för det man själv lagger till programmet, det är  den som du antagligen får upp när du försöker ladda upp en .atn-fil.

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

Denna kommentar har tagits bort.
beem
2010-06-09 17:06
0

Kan det vara så att de inte dykter upp automatisk i PS trots att du lagt dem i rätt mapp.

Prova öppna actions i PS >  Windows > Actions  Klicka på den lilla pilen i höger hörn av den ruta som öppnas med actions.  Där hittar du Load Actions.

Annars tycker ju jag att det är bättre att göra som AndersT säger.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Digimax
2010-06-09 20:04
0

Tack för era svar.

Har dock fortfarande problem. Jag har .atn filerna i den mapp photoshop har bestämt. När jag trycker på den lilla pilen och väljer Load Actions så är hela rutan tom trots att jag är i rätt mapp och .atn är valt som filformat i botten.

AndersT
2010-06-09 20:51
0

Hmmm..

testa att lägga dem i en mapp på skrivbordet…

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

beem
2010-06-09 21:29
0

Kan det vara så att det är fel mapp. Jag tror att de brukar finnas några förinställda actions som alltså följer med programmet. Det borde alltså inte vara helt tom i mappen.

Vilket Photoshop har du ?

Digimax
2010-06-10 20:26
0

Tack för hjälpen.

När jag skapade en mapp på skrivbordet och kopierade dit scripten så fick jag det till att funka.

jonassen
2010-09-04 15:35
0

Hej! Jag har nästan samma problem just nu, bara att jag inte kan hitta någonstans där det står actions/makron i PS. Asså själva spelaren finns inte och enligt massa ps-sidor så finns det ett kortkommando men det öppnar helt fel sak! Hur hittar jag??

Hittar inte heller var jag ska få in actions/makron i programmet, har laddat ner några filer i .atn

(mitt photoshop är på svenska och elements 8)

beem
2010-09-04 23:48
0

svar finns i din andra tråd