Ny manip. Staty
En ny manipulation med stockbilder från Dreamstime.
Det blev ett väldans ledande efter konstnärsprylar. Men man brukar hitta det mesta på Dreamstime som tur är.
Färgen på statyen är från en målad textur.

Oj, det var verkligen tjusigt gjort, och bra ide.
fantastiskt, tur att vi har dig Cindy :) Du bjuder alltid på urtjusiga bilder och man blir riktigt inspirerad :] har du någon tutorial på hur du gör sån där fin hud på dina manip. bilder ibland? porslinshud typ? :)
Tack Pelle 
Tack Glorious :)
Nej jag har ingen sådan tutorial. Men egentligen gör jag inget märkvärdigt. När det gäller denna bilden så har jag knappt inte gjort någonting mer än i min förtvivlan försökt ändra skugga och ljus i hennes ansikte. Vilket jag gjort med kurvor.
På kinden har jag målat lite.
Normalt brukar jag använda lite Dodge and burn på ansikte och hud Då blir huden lite mer porslinsaktig. Men jag har inte gjort det på den här bilden.
Du kan också prova att måla lite med mycket svag opacitet. Och därefter lite touch med dodge and burn.
#4 okej, tack! :) Ska prova det snart, har sett att.. vet inte om det var Anders eller vem det va men nån la ut en Dogde & Burn tutorial i artiklar på bildredigering väll? är det så du gör? :)
Fin bild igen! 
Jag har just börjat prova mej fram med bildredigering och manipulation, och jag får visserligen kombinerat ihop två bilder och så, men det syns alltid ändå tydligt att det just är ihopklippta bilder.
När man tittar på dina bilder så syns det ju inte alls var ena bilden slutar och andra börjar, och den ser inte alls manipulerad ut fast man vet att den är det.
Men det är väl bara att öva på och experminentera… Jag vet väl säkert ännu inte ens bråkdelen av vad det finns för möjligheter 
/ Lena
#5 Nej jag tror att det Anders la in angående dodge and burn var nog en teknik för hudretusch. Det är inte riktigt det jag menar.
Utan med dodge and burn lägger jag skuggor och ljus.