Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettgimp
Läst 2348 ggr
MysanMinGodis
0

Hjälp tack!

Hejsan allihopa :)

Nu är det så att jag undrat väldigt länge hur man "smälter" ihop två bilder med varanda. Alltså lägga två bilder på varandra så blir dom lite mer osynliga eller så.

Jag använder mig av GIMP och skulle vara tacksam för hjälp. Har sökt på google men inga bra sidor där.

MysanMinGodis
0

Ingen som kan?

MysanMinGodis
0

snälla, ingen som kan?

AndersT
0

Det är inte så många "gimpare" här, men kanske du får något svar.

Annars finns det guider i photoshop som man också kan lära sig från. Om du googlar på photoshop tona bilder, så får du en del svar

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

MysanMinGodis
0

okej, tack så mycket! :)

Rosino
0

Jag förstod inte riktigt vad du menade? Har du två bilder som du ska lägga ovanpå varandra, och göra den andra lite genomskinlig så att den under syns?

MysanMinGodis
0

Precis så! :) vet du hur man gör?

TildaH
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#6 Man klistrar väl bara in som ett nytt lager o väljer lägre opacity, eller har jag missat något i frågan?

Alltså ungefär som jag gjort på bilden nedan, fast den är ju förstås lite speciell eftersom jag bytt ut en del av bilden, eller vad man nu ska kalla deObestämd

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

MysanMinGodis
0

jo precis, "nytt lager" har jag hängt med på men jag fattar inte hur jag ska få bilderna på varandra och aa duvet. det funkar inte när jag testar. och har i stort sett testat allt.

man öppnar hela GIMP, tar "öppna" och väljer bilden man ska ha. tar "öppna" igen och tar andra bilden (om jag inte fattar det fel)
mer kan jag inte. haha då det inte funkar med lager grejen

MysanMinGodis
0

"opacity"? var hittar du det? finns inte?

MysanMinGodis
0

Nu vet jag hur man gör! :D