Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikett: fotomanipulation
Läst 1353 ggr
IceJossan
0

Bra, eller vad kan göras bättre?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejhej!

Vad tycker ni, är denna redigering bra/duglig, eller vad kan göras bättre?

Jag har klonat bort jobbig bakgrund, justerat nivårerna för att få bättre färg på katten, och så gott jag kunnat fixa kladdfärgen i konturerna.. Inte helt lätt när det är päls man har att göra med. Är inte helt nöjd, så kom jättegärna med synpunkter.

Tips på vad som kan göras bättre och hur jag kan göra det bättre uppskattas!!

(Hoppas att jag la inlägget i rätt grupp)

IceJossan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är den oredigerade bilden.

Rosino
0

Jag tycker det är snyggt gjort, och när det gäller bildredigering önskar jag att mina katter också vore korthåriga Glad

Jag skrev just ett inlägg där jag ville ha tips på friläggning av katter…

IceJossan
0

#2 Tack :) Ja det är komplicerat! Jag hade jättesvårt att få till konturerna efter att jag joxat i nivåerna.. Det gick från rödbrunt till blåsvart, och det var skitsvårt att få till det..

Hehe ja det är inte kul att fixa det på bilder av långhåriga katter ^^,

IceJossan
0

Är det bara jag, eller är färgtonen för grå?

Cindy-
0

Ja tycker att bilden blev jättebra!!Skrattande

Zabbio
0

Tycker att bilden blev bra :)

Har du ritplatta? I så fall kan du kanske använda penseln, ågt flöde och färgväljaren för att skärpa ryggen på kisen, eller lägga i detaljer om du t.ex. behöver klippa ur ur bakgrunden och råkar få med dig päls.

Smetverktyget med högt flöde och liten, liten pensel kan också hjälpa till att göra lite trovärdiga  hårstrån när man behövt klippa av dem i friläggningen :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

IceJossan
0

#6 Tack :) Tyvärr har jag inte någon ritplatta, så där föll det :P Är det bara med ritplatta det kan göras?

Zabbio
0

Smetverktyget går ganska bra utan ritplatta också, men det är svårt att måla hår med mus :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

AndersT
0

Det är bra gjort eftersom det är svårt med djurpäls. Det syns visserligen att den är frilagd, men man får titta extra för att se det.

det som gör att göra bättre är (som det sagts i en annan tråd) är att måla eller använda smetverktyget - och träna på detta..

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom