Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettwip-work-in-progress
Läst 2314 ggr
Jojaton
2010-10-14 12:55
0

"Drömsk" redigering

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle gärna vilja ha lite kritik på den här redigeringen, är inte helt nöjd och känner att jag inte riktigt är färdig - men skulle gärna vilja ha lite kritik på det jag gjort hittils. Något ni saknar eller vill ta bort?

Och grässtrået i hörnet ska jag ta bort, har inte hunnit ännu bara.

Hoppas den passar i gruppen, annars får någon byta.

Johanna - Instagram

Andina
2010-10-15 11:36
0

Jättefin bild!

Kanske ett "Ljus i tunneln" kan vara intressant? Som i detta exempel.
Jag "stunsade upp" färgerna lite i bilden totalt och gav hårsvallet lite mer färgton också.

P.S. Jag är kass på bildredigering så gjorde exemplet på simplast möjliga sätt. :)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Andina
2010-10-15 11:59
0

Den skarpa "avklippta" auran vid knäna stör mig lite…

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

Andina
2010-10-15 12:10
0

Ränderna (från de drömska strålarna?) på armen drar till sig min uppmärksamhet också… Kanske kan de softas ner lite?

Andina
2010-10-15 12:40
0

(Oj, jag såg i en annan tråd, från i somras, att jag inte får "retuschera" i andras bilder utan lov… Trodde, i min enfald, att det var ok att göra om man ber om kritik…
Sorry, jag har nog brutit mot denna regel här i så fall… Kanske ska mina redigerade bilder tas bort av moderator?)

TildaH
2010-10-15 16:17
0

#4 Ajdå, denna regel har jag oxå missat, tur att du nämnde detOskyldig

TS Cool bildCool

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Jojaton
2010-10-15 16:22
0

Andina, ja, ett ljus ska jag lägga till. Och ang. strecket vid knäna så skall det också åtgärdas, bara det att jag inte riktigt vet hur då "auran" kom till av att jag gjorde zoom-effekten.

#5 Tack :)

Johanna - Instagram

AndersT
2010-10-15 16:24
0

Testa att lägga på en vinjettering…

När det gäller att redigera andras bilder utan att först fråga - vi har sagt att man inte ska göra detta utan först be om lov. Visar det sig sedan  att det ändå är OK, så är ingen skada skedd.

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

Andina
2010-10-15 16:47
0

Anders - Tack! Jag förstod det när jag läste i den 'gamla' tråden… (Jag hoppas Jojaton inte tagit illa vid sig…)

Jojaton - Kommer att tänka på… att risken med "Ljuset i Tunneln" kan ge en "mardrömsk känsla" istället för Drömsk… Om man uppfattar ljuset som ljusen på ett tåg… då blir det kanske lite "självmordskandidat" över kvinnan… ? Det beror naturligtvis på vad bilden ska användas till och vad du vill med den - men om inte annat så skulle det (ljuset) kunna ge lite "spänning"… och möjligheter till olika tolkningar… ;)

Jojaton
2010-10-15 17:12
0

#8 Jo, fast så jag tänker bilden med ljus i "tunneln" är att det ska vara softat och "glittrigt", så att man tänker ljus och inte mardröm, typ ;)

Johanna - Instagram

Andina
2010-10-15 17:20
0

Förstod det. ;) Bilden är jättefin redan idag så jag är säker på att det blir en toppenbild som du skapar!

Jojaton
2010-10-15 17:52
0

#10 Tack :)

Ska se om jag hinner lägga upp en ny version redan idag, annars blir det nog på söndag :)

Johanna - Instagram