tips på rätt väg

ibenny: Jag är inte så förtjust i de. Jag vet dock att till exempel Sally Mann använder liknande sätt att jobba med sina bilder…fast hon kanske gör det analogt…
Det är dock som sagt en smaksak.

Jag sysslar inte så mycket med den sortens retusch men rent spontant tycker jag bilderna är lite för mörka, prova att experimentera lite med kurvor och även att måla fram mer ljus och skugga i bilderna.
Här är en länk där du kan ladda ner gratis grungepenslar: Deviantart
Finns fler bra länkar med tips och tutorials under länkar

Jag vet inte, men varför inte sminka och dekorera smutsigt och ta riktigt bra bilder istället för att försöka måla upp det i PS, tror det kan bli klart bättre resultat! ?
Var ju kanske inget svar på din fråga, mer ett förslag på vägen!
Men håller med om att bilderna är lite för mörka.

#3 och #4 jo mörka är dem men är de såå mörka?? eller har jag förljus skärm?? för när jag ser dem så är de väldigt ljusa??
#4 jo tanken är att smink och dekoration ska göra allt men utan det och budget strypt så får PS sköta allt=)

ibenny, jag gillar din idé men bilderna är dessvärre väldigt mörka hos mig också. Har du kalibrerat din skärm?

#6 ehh…. jo jag tror det… jag gjorde effer något forum men har du bättre tips så tack gärna

#5 jo de förstås !! men vad är tanken bakom bilderna ? ska man se att det är gjort i PS ? eller ska det vara ett naturligt "slitage"?
jimmy (a) ahfeldt.com

#8 skall vara naturlig men har nu hittat ett bättre sätt att göra det men då återkommer jag=)

#9 Spännande att se resultatet! .. återkom då!
jimmy (a) ahfeldt.com

#7 - Kontrollpanelen > Adobe Gamma och sen följer du anvisningarna :)