Redigerat bort
man kan ana kopplet fortfarande, du borde följt pälsens naturluga struktur lite mer för att inte få en utsmetad känsla, men nu synade jag ditt foto, ett otränat öga skulle antagligen inte märka nått :)
du har dessutom lyckats cloona över en bit av kanten längst till vänster :) ögat kan du också jobba på lite.
Gjorde en egen liten variant :P Men e svårt när man har en förminskad bild :)
Men tyckte du gjorde ett bra jobb annars, görgullig kanin! Men lite kritik är bra att få, så jag lärt mig. Andra ser sånt man själv inte tänker på, man får ofta göra små justeringar hela tiden. De finna äkert grejer på min bild jag missat med, men jag tycker pälsen ska få va lite tuffsig :D
Jag håller med kaninen e urgullig. Visst kan man ana kopplet men vi ar aven sett orginalbilden så vi vet var och hur det satt också men som sagt ett otränat öga skulle nog inte ha mågon tanke på det. Jättefint jobb.
//Pia

Jag jag kan bara hålle med - en sån söt kanin.
Och jag tycker att du gjort ett jätte bra jobb. Som sagt man ser ju exakt var selen har suttit då orginalbilden ligger precis bredvid o då vet man vad man tittar efter.
Jag tänkte att man kanske kunde prova att "puffa" upp lite precis där selen suttit på kroppen tex. Nu har jag inte gjort det så noga utan mest bara för att visa lite hur jag tänkte att man kunde jobb lite med bilden.
Sen vet jag då jag fixat o lekt mycket med bilder på hundar - hur svårt det är att få till pälsen bra utan att det ska se lite "utsmetat" ut… så jag har börjat inte bara änväda klon o lagning utan jag kan även (som sagt har ju alltid en kopia att jobba med o orginalet kvar) ta och kopiera någon liten det från orginalet som passar - och sen klistra in på ett annat ställe o sen sudda kanterna o själva kopian så att den flyter in i bilden… ofta kan det jag kopierar bara flyttar lite lite åt något håll… lägga ihop lager - klona lite till osv osv …
Här är min ide …. med då bredvid den du hade gjort.

klicka på bifogad fil så ser ni den lite större.
Jag såg inte kopplet innan jag läste Velsans meddelande och kollade riktigt noga. Tycker ändå att du gjort ett bra jobb, det är långt ifrån enkelt att följa med i trasselpälsen så att det inte blir utsmetat ^^ Övning ger färdighet och jag hade inte gjort det bätte själv.
Kram Hanna
Hanna
Nej det är svårt att fixa med päls, men samtidigt så kommer hon inte bli ännu duktigare om man inte påpekar misstagen, som kanten är tydlig. Visst är det kul att bara få positiva kommentarer, jag tycker också det var ett väldigt bra jobb, men samtidigt som sagt, utan kritik så kommer hon inte bli ännu bättre.

Man ska inte ta det som kritik… man ska ta det som råd - förslag - tips - som man kan testa enbart för att själv bli bättre
precis, är ju inte för att va elak, utan för att hjälpa och hon bad om kommentarer och kritik :)
#0: Jättefint jobb tycker jag. Lite för tydlig "linje" under huvudet kanske, och jag tycker den var bättre med alla lockar. :)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Kritiken var väl framförd och inget du behöver be om ursäkt för Velsan.
Du håller en trevlig och lättsam ton när du kritiserar samtidigt som du också nämner något positivt. Bra! :)
Det är bra att ge goda råd och kritik annars lär man sig som sagt aldrig något
Mvh Ingela
tack så mycket :) jag har alltid varit tacksam för kritik för jag vill lära mig, och anser att man gör en tjänst, även om vissa personer har svårt tt ta kritik just för tillfället så kommer de ändå tänka på det till nästa gång, och göra mycket bättre jobb. Men såklart hon hade gjort ett bra jobb, men fanns ändå sånt som går att förbättra, då tycker jag man ska tipsa om det :)

Tack för alla svar :D Kan säga att det var väldigt svårt att inte få pälsen att se så himla "kletig" ut ;P Men jag skärpade upp lite och tjaa, tyckte väl det blev hyfsat själv :) Men jag ska tänka på era tips till nästa gång :)