Landskapets färger
Mattias har en videotuturial på moderskeppet, där man kan göra denna jättecoola effekt som kallas "landskapets färger".
Surfa in och titta på den, den är busenkel och resultatet blir snyggt och ovanligt tycker jag. Ni hittar den HÄR
Bifogar en som jag gjorde, visst är det snyggt?

Lägger in originalbilden också så ni ser skillnaden:

Stockbild från sxc.hu
Mvh Ingela
oj vilken cool bild det blev. =) Superfin.
Måste verkligen testa det här.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
oj nu tittade jag på mattias video och riktigt häftigt och se hur lätt det var.
Vilket program är det som minst krävs för att jag ska kunna göra så? Er det cs2 och cs3 som gäller eller kan jag göra det i andra mindre program oxå???

du kan nog göra den i cs-cs3 kanske i ps7 också (inte riktigt säker), du får prova :)

Någon som vet varför bilden blir förvrängd när man kopierar in den i inlägget?
jag håller in shift och drar i handtagen men ändå bibehåller den inte proportionerna (originalbilden)

#4 Är den bredare än 345? Isf krymps den ju ned…
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

jo men båda bilderna är lika breda men det var bara den översta som behöll proportionerna fast jag gjorde på samma sätt på båda bilderna.
Hmm det där är inte lätt. Skulle du ha gjort en artikel så hade det varit lättare. För där kan man ju lägga in bilderna lättare. =)
Men helt klart en supercool bild. =)

jag vill inte göra en artikel eftersom det är Mattias tuturial (moderskeppet) får se om han vill lägga in en artikel själv, han är ju medlem här 
ok, vet tyvärr inte varför bilden inte blir som du vill. Kunde du inte dra i den??? och ändra?

jag har dragit som en stolle, även raderat bilden & lagt in igen - samma sak hela tiden :(

Jag gick in på den hemsidan och lyssnade och tittade på vad han gjorde, och sedan då jag skulle prova gick det Gallant, och snyggt blev det dessutom ;D Ni kan få se en bild som jag gjort, men klickade nyss [x] på alla, så jag ska göra om en och sedan kan ni få se hur min blev x)
Kramisar :)

Den blev jättefin, bra jobbat! :)
för att det inte ska se inklippt ut så måste du jobba mer med friläggningen. Prova med att ta fram lite omgivning runt hästen, som Mattias visade.
Dra ner opaciteten i penseln när du målar fram och tillbaka i kanterna på hästen.
Det är jättesvårt med friläggning och tar tid innan man hanterar den tekniken fullt ut, nu tycker inte jag att det gör så mycket att det ser lite inklippt ut, det är ju meningen litegrann med den här effekten :)
Mvh Ingela
Gud vad coolt det blir. Vill oxå lära mig, men måste först skaffa cs för och kunna göra det.

okej, tack för tipsen IngelaS :)
#15 - Jag har inte CS när jag gör det, jag använder mig utav 7.0 :) Går lika bra med det xD
#16: ok. fast jag har inte det heller. =)))