Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettfotomanipulation
Läst 2069 ggr
Cindy-
0

Musfamiljen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag inte har rätt motivation för att göra en viss sak. Ja då sätter jag igång med något annat istället.

Denna gången blev det en barnbild. En musfamilj.

Bilden är som ni förstår manipulerad med en del bilder. Men jag har också målat en del.

Länkar till stockbilder kan ni se i beskrivningen under bilden här Stockbilder från Deviantart

Övriga stockar är köpta från jaguarwomen.com

Och vissa detaljer målade.

Misarn
0

Hur kan du få det att se målat ut!? Använder du dig av en ritplatta!? Skulle vilja veta mera hur du bearbetar bilden Glad

Cindy-
0

Ja jag använder ritplatta. Och jag har målat en del av kläderna. Jag har målat päls - ögon och nos på mössen. Jag har målat musflickans hud och hår och nos.

Klänningen hon har har jag smetat. Ljuset har jag målat.

Så det är en hel del målade detaljer i bilden.

Sen är det också så att jag använder mig av dodge and burn. Vilket också ger en bra målad känsla om man överdriver lite.  Men samtidigt måste man vara försiktig med det verktyget, annars kan det bli fult och utbränt.

Cindy-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lägger in en före och efterbild på modellen också.

Misarn
0

Ah shit det är ju så sjukt bra Glad blir så imponerad!

pellepiano
0

Ja sjukt bra är ordet. Gillar hur då fått musform på hennes ansikte. Kul med det fina porträttet på anfader i bakgrunden och fiffiga vaser till blommorna … =)  Du är vansinnigt påhittig.

Cindy-
0

Tack Misarn och Pelle. Kul att ni gillar den lilla musfamiljen Skrattande

Pose-idon
0

Cindy, du är så otroligt duktig, måste tagit lång tid att bli så bra som du! Skrattande

//Elin

Cindy-
0

#7 Tack så mycket Pose-idon :)

Jag började här på iFokus Bildredigering augusti 2007 med att retuschera foton. Mina egna plus stockfoton. 2008 började jag med manipulationer. Och på den vägen är det. Skrattande

[Forest]
0

men gösses så härlig bild :) himmel så duktig du är Glad