Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettgimp
Läst 2419 ggr
Mexxie
0

Solstråls-pensel till gimp

Som rubriken. Jag söker en pensel som ser ut som solstrålar, dvs. strålar som tonas ut…. lite svårt och beskriva.

Någon som har ett förslag? Har nyss hittat moln och berg, nu behövs bara solstrålar.

Zabbio
0

Går det inte att enkelt göra en markering med lassot, fylla i i lagom opacitet? Ev. sudda kanterna?

Har inte provat göra det i GIMP.

Är en sån som anser att så lite penslar som möjligt är roligare :P

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Mexxie
0

#1 hehe jag älskar penslar och har över 250 st (:

[JgraphNet]
0

Har inte koll på GIMP, men kan det använda Photoshop-penslar ( abr-filer ) ?

Frågar bara för att jag provade att göra en sökning på Google alldeles nyss om gratis penslar till PS.

Fick "bara" 9 miljoner träffar - lite drygt … ahum .. ja, så att - jodå ..

photoshop+brushes+free

Izan
0

Leta efter penslar till photoshop, de flesta fungerar till GIMP =)

[Agilityvovven]
0

Gå in på GIMP -> Filter -> Ljus & skugga -> Supernova

Där har du någon sol/stjärn grejj.. Tungan ute Vet inte om det var så du menade, det är ju ingen pensel men… Flört

Lynxx
0

Guldgruva!

http://www.obsidiandawn.com/brushes-categories

Brushes - Images - Patterns - Shapes - Tutorials - Vectors - Web Graphics

The brushes listed within these pages may be used in Photoshop (versions 7, CS, CS2, CS3, CS4), Photoshop Elements (versions 2 - 7), and GIMP (version 2.2.6 to present).

Accompanying each of the sets, you will also find an image pack. This is a ZIP file of the JPGs used to make the brush set. This is what you'll want to download if you're a Paint Shop Pro (PSP) user, or use any other graphics program that's not listed here. You can use those images to make brushes in your program of choice.

-----------

/L

Rosino
0

#6 Jag laddade ned en fil därifrån, men den var i abr-format och jag borde få den konverterad till gbr för att kunna använda i GIMP. Hur gör jag det???

Edit: Det behövdes inte, GIMP gillade abr-filen Glad

lollo122
0

Hmm… Asså om du vill ha en Sol kan du klicka på ''Filter'' sedan '' Ljus och skugga '' Och i rutan står det '' Super nova '' klicka där och du kan fixa en sol Skrattande

[Agilityvovven]
0

#6 Får man använda de penslarna gratis, på internet utan att länka? Förstod inte när jag läste användarvillkoren på hemsidan och det var rätt svårt att förstå om man översatte texten med Google också.. Oskyldig

Cindy-
0

Providing credit:

• Provide credit to us somewhere, either as "Obsidian Dawn" or www.obsidiandawn.com
  • If possible, please provide a link back here, so that others know where you found the brushes and can get a set of their very own! The link should go to: http://www.obsidiandawn.com
  • If you use these brushes or patterns commercially, credit us in whatever way that you can. If you're a digital scrapbooker, most people list credit and the website URL in their TOU text file that comes with the download. If you cannot provide credit and want clear-cut rights to be able to use these brushes in your designs, you may purchase a commercial license.
  • That's it! Enjoy!

Googles översättning.

Översättning från engelska till svenska

Tillhandahåller kredit:

¦ att tillhandahålla kredit till oss någonstans, antingen som "Obsidian Dawn" eller www.obsidiandawn.com

¦ Om möjligt lämna en länk tillbaka hit, så att andra vet var du hittade den borstar och kan få en uppsättning av sin egen! Länken ska gå till: http://www.obsidiandawn.com

¦ Om du använder dessa penslar eller mönster kommersiellt, kredit oss på det sätt som du kan. Om du är en digital scrapbooker, de flesta människor lista kredit och den webbadress i deras TOU textfil som följer med nedladdningen. Om du inte kan ge kredit och vill tydliga rättigheter för att kunna använda dessa penslar i din design, kan du köpa en kommersiell licens.

Alltså vill dom att man ger credit för penslar och annat som man använder. Tex med en länk tillbaka till dom.

[Agilityvovven]
0

#10 Åh, tack! :D