Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettartiklar-tips-tricks
Läst 1208 ggr
Perly
0

Ändra färg

Gjort en liten tutorial på hur man enkelt kan ändra färg/ sätta färg på något i en bild. :)

Dock är den engelska beskrivningen dålig men tror man fattar det mesta ändå genom att kolla på bilderna. :)

Länk ditt

Går säkert att göra på tusen andra sätt och i andra program men skrev upp det program jag använde iaf. :)

Ifall intresse finns har ni tillåtelse att lägga in bilderna och (kanske en bättre) beskrivning i en artikel. :)

Alltid Oavsett

Andina
0

Tack snälla Pearly! Jag är så imponerad av vad ni alla kan här. Jag har faktiskt haft Photoshop 7 i många år, men aldrig gått in för att lära mig… Först när jag hittade detta forum känner jag att "informationen talar till mig så, att jag kan ta den till mig"! ;)

(P.S. Du behöver inte ursäkta dig för din engelska!!!)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Perly
0

Tack :)

Kul med fler som håller igång forumet. Alltid kul att utvecklas och inom Ps finns det väll nästan jämt något nytt att lära sig =)

Grattis till "nyfunnet" intresse. :)

Alltid Oavsett

Zakaraa
0

Jag fastnade redan vid steg 2
Vart hittar jag Solid Color?
Och vad är det för sorts lager du har under bildlagret?

Uppdatering; lyckades hitta Solid color, men frågan om det där lagret kvarstår :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Perly
0

Bra att du hitta :) Min bild är öppen direkt i grundlagret men kan öppnas i valfritt lager om man vill det, fårgen skapas i ett eget lager när man lägger till Solid Color, som man sedan kan ändra i som vilket lager som helst med färg, skugga, struktur m.m :)

Hoppas att det gav svar på din fråga, annars är det bara att säga till ^^
Bilderna är även klickbara om det skulle vara svårt att se :)

Lycka till! :D

Alltid Oavsett

Zakaraa
0

Ah, det var i Historiken det där (som jag sa) "lagret" låg i (den där Open) Hehe glöm min fråga ^^'

Tack för jättebra tutorial!
Hjälpte mycket :D

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Perly
0

Haha, okej :) Tur att det lösta sig iaf. ^^ Tack, kul att den kommer till användning :)

Alltid Oavsett