Någon här som är duktig på CS5?
Jag har precis installerat CS5.
Öppnade det och blev förälskad direkt LOL
Men naturligtvis uppstod problem direkt jag skulle använda penseln.
När jag maskar eller målar med penseln så liksom svävar den lite hur den vill. Jag är helt utan kontroll.
Sen fungerar inte penselförinställningarna. Tex när jag ritade hår i mitt CS3 så kunde jag markera Formdynamiken och välja Ritstiftstryck. Då blev penseln avsmalnande i båda ändar, vilket var perfekt.
I CS5 blir det ingen skillnad alls på penseln när jag använder samma inställningar.
Är det någon här som tror sig veta vad problemet kan vara?
Tack vare detta får jag istället plocka upp bilden i mitt gamla PS när jag ska använda pensel.
Och då känns det inte lönt att öppna CS5 över huvudtaget eftersom jag använder pensel väldigt mycket.
Hoppas på svar, och att någon kan hjälpa mig.

Jag har också problem med CS5, det uppför sig annorlunda. Har inget svar på din fråga,tyvärr. Använder du 32 eller 64 bitarsläget? Är det nån skillnad för dig?
Ser efter en sökning på Google att många har problem med penslarna i CS5, hittade dock inget med samma problem som du.
Tack Pelle för ditt svar. Jo jag har också letat som en galning på nätet LOL
En annan sak som också är märklig är att när jag ska frilägga och använda Förfina mask. Det sista momentet om jag vill justera lite med den lilla penseln funkar inte bra.
Varje gång jag klickar på den penseln så blir det Formdynamik. Och jag har ingen aning om varför.
När jag kikar på Moderskeppets video på just den här tutoralen så blir det en ljusgrön färg när dom målar över där det ska förbättres.
För mig blir det vit färg, plus att penseln blir väldigt liten eftersom Formdynamiken slår på.
När jag laddade ner testversionen så fick jag både 32 bitars och 64 bitars.
När jag provat 32 bitars så svävar inte penseln i allafall. Och Penselinställningarna funkar.
Men då är det alltså istället Förfina mask som krånglar haha. Det är typiskt.

Hos mig får jag byta till CS4 för vissa filter fungerar bara där medans nödvändiga justeringr i ACR bara finns i CS5 ( den automatiska objektivkorrigering är kanon faktiskt ) .
Okey…
Ja det verkar som att jag får göra likadant. Växla mellan programmen.