PS CS5 - frågor, studentrabbatt?
Har letat på adobes hemsida men tusan vad den är rörig.. svårt att hitta något där, inte ens en vettig kontakt-mail.. och varje lovande länk skickar en till en engelsk sida..
Vad är det för skillnad på alla programmen och ''boxarna'' med flera program? Vilket är bra till vad?
Jag vill absolut köpa photoshop CS5 (behövs extended? Vad är skillnaden?) och skulle gärna få med/köpa till något program som kan göra animationer på ett enkelt sätt (utan att behöva rita varje ruta från grunden) och ett videoredigeringsprogram. Är det någon ''suite'' som har allt av det?
Sen ang. studentrabatten, gäller det alla som har csn kort..? Blir inte klok över formuleringarna.. men kan man ha csn-kort utan att få studentrabatt hos adobe? Tänkte ju vara smart och passa på att köpa det nu när jag kan få det billigt i så fall…
Sökte lite på forumet och har googlat men hittar inga vttiga svar, så.. :3
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Här kan du läsa om Studentrabatten
enligt vad jag förstår så ska alla som studerar, även på grundskola kunna få studentrabatt.
Tack, det var mer lättläst :) Det lutar mot att bara köpa photoshop.. det är ändå det programmet jag helst använder. De övriga finns det gott om gratisprogram till det lila jag vill ha dem.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Största skillnaden mellan extended och vanliga är att extended kan mer som bland annat hantera 3D.
Boxarna är till för ifall du har en designstudio och gör massor med saker som broschyrer, webbsidor, animeringar, filmer etc. Genom att slå ihop olika program i s k solutions så blir kostnaden lägre än ifall du köpte varje program för sig.