Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettfotomanipulation
Läst 2956 ggr
Cindy-
0

Ett kul jobb!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ett färgstarkt och roligt jobb som blev färdigt idag.

Flickan ville absolut vara en liten sjöjungfru med massor med fiskar runt sig.

Flickan är en pageant modell från USA

Här har jag använt massor med stockbilder som jag inte kan länka till. Dom är köpta och ligger i min dator. Jag har ingen sida att länka till.

Men dom är köpta på

Digital Designs

Vattenpenslar är Rons penslar. Finns att hitta på nätet om man googlar på "rons brushes"

Den lilla pärlan i snäckan är från SXC.hu

Tyvärr så har jag stora stämplar på bilderna, men det är bara för att det är jobb.

Jag har tillåtelse att lägga upp dom här. Men vill ändå skydda både originalet och den färdiga bilden så gott jag kan.

Cindy-
0
piahs
0

Vilken härlig färgglad bild! Och så många sköna detaljer att fästa blicken på! Den kommer hon bara att älska.

Cindy-
0

haha ja hon har redan fått den, och dom blev nöjda.

Det är så här färglatt och mycket krims krams som går hem bland pageant i USA Skrattande

Moa-16
0

Ååå så fintSkrattande . Men penslar man laddar ner på nätet. Jag förstå inte riktigt hur man öppnar dom?. Det går lixom inte att få fram dom=/.

Cindy-
0

#4 Antingen laddar du hem dom och lägger dom i en mapp var som helst. Där du hittar dom lätt.

Om du gör det så går du bara till penselverktyget klickar på den lilla pilen och väljer läs in penslar.

Men du kan också lägga dom direkt i phhotoshop.

I så fall så sparar du dom i photoshops mapp för penslar. Om jag inte minns fel så är det C - program - Adobe - Photoshop - Förinställningar - penslar.

Moa-16
0

#5 Jo, jag laddar hem dom. Men jag kanske är blind.Men var är den lilla pilen.Obestämd

AndersT
0

Det är ju (onekligen) ett snyggt jobb!!

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

sumpen
0

Håller med #7. Får man fråga vad du tog för den här bilden? =) eller vad du tar för att göra ett sådant jobb? =)

Cindy-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5 Här är en screenshot

JohannaCullenEnvall
0

jättefin :)

Cindy-
0
Moa-16
0

Har ju elements. Kanske inte går då..

Cindy-
0

#12 Jo men det ska det väl göra… det tror jag.

Moa-16
0

Jo det går nu. Men jag råka öppna med fel program. På nåt sätt. Och hittar inte rätt nu. vilket program ska man öppna penslarna med?.

Cindy-
0

photoshop

Du ska väl använda dom i photohop eller??

Moa-16
0

Nä,jag mena inte så. Utan ja,hur ska man förklara. Hur man öppnar för att hämta penslarna?. Eller inte hur. Utan med vilket program då.Om man använder photoshop öppnas ju bara photoshop.

Cindy-
0

Du får ursäkta mig men jag förstår inte vad du menar…..

Penslarna kan bara användas i programmet photoshop.

Och hur du läser in penslar i photoshop element är säkert på samma sätt som i vanliga photoshop.

Du gör så som jag förklarade lite högre upp i tråden.

Titta på inlägg #9 Där visar jag var du ska gå in. Men du gör det från photoshop såklart.

Kolla i listen där och du hittar LÄS IN, klicka där.

Moa-16
0

Jo jag vet hur man gör. Och det gick. Tills jag råka ändra det där.. Det hamnar fel. Nä det går nog inte att förstå, om man inte ser problemet då. Det blir en ZIP fil om det säger dig nåt;).

Cindy-
0

Okey, men då får du zippa upp den med ett zip program. Har du något sånt?

Moa-16
0

Hm, jag vet inte. Men det funkar ju så jag har väl det..

werner
0

I like it :)

Ehlinmaria
0

Riktigt snyggt jobb! Får jag fråga hur du fick det? :) Försöker själv leta efter lite redigeringsjobb osv men hittar i princip inga.

Cindy-
0

Just dessa  jobben till USA fick jag genom en annan person som jobbar för dom också.

Det var ingen som gjorde just Fantasy, så därför tyckte hon att det passade bra.

Annars handlar det väl mest om att visa upp sina bilder på olika ställen på nätet. Det är väl lite så jag gjort. Sen rullar det på.