Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettfotomanipulation
Läst 1559 ggr
Cindy-
0

Beautiful Blond

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En lätt manipulation med endast två källbilder.

En modell, och en bakgrund. Bilderna kan ses via länken nedan.

Källbilderna som använts

Den här bilden ville jag få så realistisk som möjligt. Helst som ett foto.

Cindy-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
pellepiano
0

Väldigt skickligt. Ser jättefint ut. Brukar du använda Lens Blur nåt? Det är ju ganska långsamt men är bra just för att få olika djup i oskärpan just, och även lite oskärpecirklar och så ( omän något odynamiskt, där är ju Bokeh och Focal Point mycket bättre ).

Cindy-
0

Tack Pelle! Vad glad jag blir! Skrattande

Nej faktiskt så har jag inte använt linsoskärpa. För det är väl det du menar?

Detta är bara Guassisk oskärpa. Men det hande kanske blivit bättre med linsoskärpa. Vad tror du?

Jag ska prova det nästa gång.

pellepiano
0

I din bild fungerar det utmärkt med Gaussisk oskärpa. Men har mantexturerad mark som gräs eller grus och så blir övergången "fel" med Gaussisk, då den blandas med det skarpa istället för att vara antingen eller. Det slipper man med Lens Blur eller andra pluggar. ( lens blur kan läsa av en lagermask där man gör en gradient so "djup"-karta ).

Exempel här. Bonus är att man kan få oskärpecirklar runt kontrastrika objekt som ljus, se bild här …

http://www.flickr.com/photos/studiobild2/4773938367/in/set-72157614597725921/lightbox/

mille-star
0

Otroligt snygg och välgjord bild!

Cindy-
0

#4 Tack Pelle för förklaringen och för länken.

Jag passade på att kika på alla dina bilder. Det är verkligen inspirerande. Du har härliga idéer och gör det så snyggt.

Jag ska försöka lära mig att använda linsoskärpa. Jag har bara använt det någon enstaka gång tidigare.

#5 Tick mille-star för din komentar. :)