Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettwip-work-in-progress
Läst 668 ggr
Petersen
2007-03-31 01:44
0

Modell, first try retouch

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt första försök att "städa" en bild av den här typen. Alltså bara grundläggande justeringar som hudton, bakgrund, vitbalans, beskärning… Blir även min första bildpost så vi får la se hur/om det fungerar:

Bilden i större format

Fotograf Torstein Kvamme har givit tillåtelse till publiceringen.

IngelaS
2007-03-31 02:16
0

Gillas skarpt!

snyggt jobb med bakgrunden Glad

Mvh Ingela

joytick
2007-03-31 02:21
0

Var in på din hemsida och kollade, och jag kan bara säga att jag är mycket imponerad :)

Jiger
2007-03-31 12:01
0

Snyggt gjort, Stefan !

Tror man får börja passa sig … Skrattande

mandymoo
2007-03-31 12:37
0

Ja man blev kvar en bra stund o bara njöt…

Petersen
2007-03-31 23:05
0

Tackar för den fina feedbacken, vad kul det var åt rätt håll.

Har länge funderat på att prova på denna typen av redigering för jag "vetat" hur jag vill ha det.. men som vanligt… tiden, den finns bara inte, inte just nu iaf Ledsen

PS, måste jag first ladda upp en bild hit till forumet för att sedan gå till bilden, kopiera den, redigera om inlägget och klistra in bilden i det för att få en mindre bild direkt i tråden? Det blir lite "kaka på kaka" med dels bilden i sig, ikonen uppe i högra hörnet samt min länk till fullstorleksbilden på min sida t.ex. Kan man inte göra det lite smidigare och få forum-soften att om jag länkar till min fullstorleksbild så ska den skalas ner till 345 max bredd och när man klickar på bilden hoppar man direkt till fullstorlekarn?

Oj, detdära blev lite bökigt skrivet kanske, men jag gillar enkelhet :) Det kanske redan finns en lösning som jag bara inte hittat än?

Tack igen.

IngelaS
2007-03-31 23:38
0

#5 finns ingen annan metod tyvärr, inte som jag vet om i alla fall, men samtidigt som du klistrar in din bild kan du ta bort den du laddat upp om du ändå lagt en länk till en större version.

Mvh Ingela

mandymoo
2007-04-01 00:15
0

Om man har bilden på en sida som man vet kommer att ligga kvar - att bilden inte flyttas osv. Så kan man bara gå till den sidan kopiera o tillbaka hit o klistra in den i sitt eget inlägg. Men om bilden flyttas så blir det tomt på den platsen. Och det är ju lite tråkigt. Men då slipper man att bifoga den i inlägget och ta den vägen. Fördelen är ju att bilden alltid ligger kvar.

Är ju en bra variant om man har en egen hemsida där man lägger upp sina bilder, eller t ex photobucket osv. Men från vissa adresser fungerar det inte som t ex om man har sin hemsida på passagen.

Niklas
2007-04-01 00:17
0

Snyggt!

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning