Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettfotomanipulation
Läst 1513 ggr
Cindy-
2011-02-28 10:29
0

RobotÖdla

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det här är en bild jag gjorde till en utmaning som Kreativ Retusch hade.

Jag hade inte tänkt vara med eftersom jag inte hade tid. Men kvällen innan inlämning så kunde jag inte låta bli att ändå göra ett försök.

Det handlade alltså om att göra ett djur till en robot.

Det är ganska många källbilder i denna.

Planeter, Klippor (två olika), Ödlan, Olika robotdelar, texturer, gräs, osv.

Stockbilderna kommer från Dreamstime, och någon från Deviantart. Om det är någon av dem ni vill se så säger ni bara till så ska jag leta fram och länka till den.

Tungan och den så kallade Kammen på ryggen har jag målat själv.

Cindy-
2011-02-28 10:30
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild på originalet också.

En före och efterbild.

piahs
2011-02-28 17:52
0

Haha du e för härlig Cindy.. du bara fixar en sån här bild kvällen innnan. Det hade tagit mig ett år att bara fundera ut något kul haha. Men den blev helt fantastisk. Det är så våra ödlor kommer att se ut om 50 år..Har du kollat i spåkulan måntro :-) Vart många härliga bidrag på sidan. Tycker alltid det är lika kul att se alla härliga bidrag.

Cindy-
2011-02-28 20:33
0

Hej Pia!! Skrattande

Ja jag håller med dig, det är superkul att se alla resultaten av utmaningarna. Och den med den lilla fågelungen var så otroligt söt.

Det är kul att vara med på utmaningarna för annars skulle man nog aldrig komma på och göra en sån här bild.

Men jag hade ju gett upp att hinna med denna veckan. Men du vet…nåt händer och sen är man i full gång i allafall *asg*

Jag är lite stolt över denna eftersom jag målat tungan och kragen på ryggen Skrattande

Tungan var inte svår. Men kragen var lite klurig. Efter att jag målat så använde jag mönsterstämpeln för att få dit samma mönster som reptilen har.

Kul att du tyckte om den Pia!!