Fuego
Lite pyssel såhär på söndag morgon… Fortsatte på idén med spegelvändningar från artikeln "Spegelvänd & Montera". Den här gången med bakgrundsbilden. Blev inte helt nöjd med resutatet, men - som sagt - det får duga på en söndagmorgon.

Får man fråga vad det är som gör att du inte är helt nöjd med resultatet?
Jag gillade bilden men "fastnade" på några saker som jag gärna hade sett varit lite annorlunda.

Saknar den "fjutt" jag försökte få fram. Testade några grunkor men det såg tyvärr bara fånigt ut … :( Kanske gör nå't annat med den när den har legat nå'n vecka eller två.

Det jag tänkte på som tog lite av min blick direkt var att då bakgrunden var speglad så vart det en ganska stor symetrisk "figur" precis ovanför tjejen o det tog ialla fall min blick från det andra. Som jag tolkar det så ska det vara eld - eldigt o lite fart? Och då kanske bakgrunden inte ska vara så symetrisk? Bara något jag tänkte på.
Hoppas att du plockar fram den igen senare o att du då även visar oss den igen *Ler*

Jag gillar färgerna, kompositionen och själva bildidén *super* däremot om jag nu ska vara lite kritisk….tycker jag friläggningen har sina brister sedan ser armarna knöliga och flammiga ut.
Men annars kanonsnyggt! :)
Mvh Ingela

Håller med om färgskalan, bra drag men kompositionen fungerar inte riktigt, blir väldig avklippt i.o.m att handen saknas. Tror det vore fräckare med tjejen längre till vänster och att handen kommer med, ev tilta henne en aning bakåt.

>>…"tycker jag friläggningen har sina brister"..<<
Yes, indeed !
"Försvaret" för det är att det här gick jäkligt fort och nu såhär i efterhand börjar jag faktiskt själv undra varför jag överhuvudtaget la upp bilden här … ? Det är inte precis en av dom bättre jag har åstadkommit …
Men visst, det var ett "flyg" som jag fick direkt när jag vaknade i morse och var tvungen att göra ett test för att se om åtminstonde idén var hållbar - vilket den ju verkar vara. Så det återstår väl att se vad som hänt när den har legat nå'n vecka och "mognat till". Under tiden är det naturligtvis bra med alla former av åsikter. Finns inte så många bollplank att ta till annars …
Att handen inte är med beror till största delen på att tummen i originalbilden har en "skum" vinkel som är svår att göra något åt. Originalbilden är alltså tagen med modellen poserande i en soffa (!!)… av alla möbler man kunde ha tagit till… Fast det är klart, helt omöjligt att åtgärda tummen borde det ju inte vara.

Ibland får man ju ideer som man vill testa - o då sitter man inte o piller gör allt perfekt… utan man gör som du gjorde…. o sen att lägga ut den är ju inte fel om man känner att det inte helt stämmer för kanske någon annan kan ge något tips som man sen kan prova. Ibland så "vet" man inom sig vad man vill ha - vad man vill förmedla men inte alltid man får till det så… man kör lite fast. Men det kan lossna när någon annan tittar på bilsen o kommer med tankar som dom får när dom ser bilden.

#7 håller med, jag blir ofta själv blind för det uppenbara när man jobbar med en bild. Bara bra med bollplank
Bilden blir kanon med lite justeringar, du har kreativa ideér Jiger :)

Tackar Mandy, Gunnar och Ingela ! :)
Jovisst är det så. Man har ju alltid ett behov av att "göra sig av" med saker som man skapar för att få respons på det. Spelar ingen roll om det är pos eller neg.
Knorren i just det här fallet är att det är en bild som saknar beställare, så det är en helt "egen" grunka ( = utan arbetsbeskrivning). Jag har haft originalet - av MaxFx - liggandes ett tag och inte riktigt vetat vad jag ska göra med det, men i morse vaknade jag med bilden och ordet "FUEGO" (ELD på sp) i huve't - och bara måstade!! :) Så just för att det är på helt eget bevåg så är era åsikter högst värdefulla och mest då just att själva idén är hållbar.
Och om man får tro statistiken så har den här halvtjafsiga kreationen i alla fall blivit tittad på 90 ggr … :)

Ursäkta - jag igen .. :)
Jo, Ingela, med tanke på vad denna tråden väckt kanske det skulle vara läge att fundera på en WIP-avdelning på Bildredigering, särskilt avsedd för diskussioner kring Work-In-Progress, där man kan få kritik och bedömningar av den typ som dykt upp här… eller är det over-kill .. ?

Vi kanske skulle öppna en ny forumgrupp för avancerad bildkritik?
Jag skulle själv vilja ha utlåtande, tips och råd på mina bilder, inte alltid man ser det mest uppenbara som sagt.

Ska vi rösta så sitter jag redan med handen uppe i luften och viftar frenetiskt medhållande !! :D
Å nu är båda händerna uppe och flaxar !!!!

Kan vara värt ett försök

Jag ska fixa det framåt kvällen. Det blir en VIP-grupp endast för sajtens medlemmar.
Tror det blir jättebra, då kan vi samla alla bilder där som man vill ha lite feedback på :)
Mvh Ingela

kanon

Jag tror det blir perfa!
Typ "Avancerad kritik" känner jag till från andra forum och där händer det tyvärr inte mycket, för själva ordet Avancerad är lite för avancerat. Folk verkar ha fullt upp med att hålla klaffen där…
WIP signalerar en helt annan sak. Nå't som är på G som man behöver råd-&-dåd med.
För att börja nå'nstans så kan du ju t ex lyfta över hela det här inlägget till den nya gruppen. 144 pers har kollat på det redan nu, men det är bara 4 som snackar …

Folk verkar ha fullt upp med att hålla klaffen där…
Haha :D det har du nog rätt i, det blir en WIP istället då :)
lyfter över detta och några till sen, ska titta igenom trådarna..
Mvh Ingela