Ta bort bakgrund?
Hej
Jag har en bild som jag ska använda som guild-mark i ett online-spel. Det är en väldigt liten bild. Lägger upp den här så att ni får se, lättare att förstå då vad jag menar. Jag skulle vilja ta bort bakgrunden så att enbart handen är kvar. Alltså, jag vill inte ha en fyrkantig vit bakgrund utan man ska kunna se annat i spelet runt handen. Går det? 
Ha en bra dag! // Pernilla
Oj den var liten!!! Tror det blir svårt faktiskt.
Har du inte handen i större format? Då kan man ta bort bakgrunden och sedan minska ner bilden till det lilla formatet.
Jo det kan jag ordna. Men hur gör man? Jag har photoshop CS5. Ifall någon förklarar så kanske jag kan göra det själv?! Vill nämligen experimentera själv lite med färger osv…
Men det är bara att markera handen och lägga den på ett tomt lager.
Sedan sparar du ner den i PNG format. Då får du transparent bakgrund.
Men innan du sparar den så testa med ett färgat lager bakom handen så att du ser att allt det vita är borta. Ett mörkgrått lager tex.
Men innan du sparar så glöm inte att kasta bort det gråa lagret.
Tack. Ska prova. ^^
Problemet, såg jag nu, är att det måste vara jpg… =/
Det funkar inte om det måste vara JPG
Okej…ja hopplöst uppdrag då…
Tack ändå. =)
I det här specifika spelet, fick jag veta så småningom, är det en viss färg med en speciell hexkod, som spelet omvandlar till transparens. ^^ Så det blev jättebra i slutändan. =)
Färgen var förresten rosa. =)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Så bra!!!! Då blev allt som det skulle till sist då 
Ja absolut! ^^ Undrar förresten såhär OT, finns det någonstans man kan få tag på photoshop gratis?
Photoshop är inte gratis. Tvärtom så är det väldigt dyrt.
Men det finns ju andra gratis bildredigeringsprogram.
Photoshop Elements är ju förresten inte så dyrt kom jag på. :)
Undrar om någon vill ta sig an och hjälpa mig med en annan bild i samma fråga? Datorn jag har photoshop på har gett upp tyvärr… =/
Bilden jag knåpade ihop förrut blev så väldigt kantig pga pixlarna. undrar ifall det går att göra något åt.
Bilden som ska redigeras är väldigt simpel. En handikapp-skylt. Den ska vändas så den tittar åt andra hållet, allt utom den handikappade personen ska färgas i färgen ff00ff(red/green/blue) eller 255 00 255 (r/g/b), bilden måste vara 16x12 pixlar och den ska vara croppad så att själva motivet tar upp så mycket som möjligt i bilden, så den blir så stor som möjligt.. Prova gärna alla möjliga olika fäger m.m. Use your imagination. ^^
Den måste sparas ned i TGA
ff00ff(red/green/blue) or 255 00 255 (r/g/b)
Har 2 bilder som ni får leka med bäst ni vill. ^^
Alltså, allt som färgas i den där speciella rosa färgen kommer visa sig som transparent i ett spel jag spelar. Och allt utom själva motivet ska vara transparent så slarva helst inte i kanterna runt motivet. =)