Ögon på Hund?
Jag har kollat runt i photoshop cs2 och hittar inte något bra sätt att få bort "röda ögon" på vår hund. eftersom håret går framför ögat så är det svårt att använda penslen. e det någon som kan hjälp mej med detta. bifogar bilden så ni får se vad jag menar :)

Jag är inte något bra alls… jag förstorar upp så jag nästan bara har öga i bilden. Sen tar jag "svamp" lagom stor o använder tills alla färg försvunnit… så att det ser "grått o trist ut" i ögat. Sen tar jag efterbelys o "duttar" på men samma storlek på markören - tills jag fått lagom bra färg. Oftast finns då fortfarande lite skiftningar kvar som blir som "glimt i ögat"
Nu har jag inte gjort så noga alls… bara lite snabbt så att du ser - sen prova själv o gör det lite mer noga.
Nu hade jag visserligen PS 7 - men hoppas att dom verktygen (svamp o efterbelys) finns i CS också?

Jag tror att det kan gå att få ner färgen på ögat så att det blir lite bättre, men inte bra. Har du inte möjlighet att ta nya bilder?
Jag måste fråga om du känner till om den här hunden har grå starr eller problem med synen? Är den gammal? Så här brukar ögonen bli då när man fotograferar. Hoppas att det bara är kameran som luras i det här fallet…
Mvh, Cecilia
mandymoo: okej tack så mcyekt jag ska ta och kolla ifall det funkar! :)
Celia: njae, Hon bor hemma hos mina föräldrar och det är ganska lång ifrån där jag bor.
Tyvärr är det nog inte bara kameran som luras, hon börjar bli ganska gammal och det skulle ej förvåna mej om hennes syn börjat bli dålig. och hennes ögon blir så på det flesta foton. så jag vet ej hur jag skulle göra om jag tog nya bilder :/

Jenya - det var lite trist att läsa :( Men än finns det hopp när det gäller bilder av henne :)
Bilder tagna utomhus utan blixt, kommer inte att visa denna grumlighet och färg. Glöm inte kameran nästa gång du ska till dina föräldrar :)
Mvh, Cecilia