Photoshop CS3
Photoshop CS3 har väl släpps i nyligen. Vad är det som är nytt och värt att uppgradera för?
Jag sysslar med webbdesign och en del fotoredigering.
Mvh // Johan
Vet någon vad ett CS3 kostar?? eller är det ofantliga summor vi talar om?
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Jag har inte tittat så mycket på det ännu, vad jag vet så kommer i alla fall paletterna att bli mer lättarbetade. Priset har jag ingen aning om men det blir säkert ganska dyrt.
Du kan läsa mer här: IDG
Och ladda ner en betaversion HÄR
Om du tar ner det och provar så får du gärna skriva lite vad du tycker om det 

Thorbjörn har en bra sammanställning var du hittar bra info om CS3..
oh då ska jag nog ta och ladda ner betaversionen. =) Självklart kommer ja berätta vad jag tycker.
Har mest jobbat i photoshop elements tyvärr, men jag förstår ju lite från vanliga CS oxå.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Hello !
Har precis reggat mig på den här sajten och sitter och browsar forum för att se vad som händer häromkring.
CS3 verkar föda en del frågor, så:
Photoshop CS3 kommer (för första gången i världshistorien) släppas i två versioner - Standard Version och Extended Version. Vad de olika versionerna innebär klaras ut här:
http://www.adobe.com/products/photoshop … _info.html
Så långt jag vet och hört kommer officiellt presentations (release-?)datum att var 27 mars ---- i New York, i alla fall.
Alltså: "To Standard or to Extend - that's the question …" 
=================
Jgraph designs

ööm.. CS2 kostar 32 000:- (ca) sammanlagt med alla tillbehör.. va kostar inte CS3 då?.. :S

njaaeeee….. Adobe Creative Suite CS2 i svensk version (Photoshop, InDesign, Illustrator mm ) kostar knappt 16 papp hos Dustin - med moms. Den engelska runt 14,5. Vilka tillbehör tänkte du på då ?
Enbart Photoshop CS2 kostar 9 500:- och den engelska 7 500:-
Jag tror att smärtgränsen ligger där för att få nya kunder och inte bara sådana som uppgraderar.
32 000? Vad har du för tillbehör som kostar 20 tusen?
#9, datorn för 20 tusen = tillbehör
Är du student med CSN-kort ligger CS2 för ca 2400:-, PS för ca 1200:-. Jag köpte CS2 paketet för ett tag sedan.
//Stefan

Hmmm… verkar som om Adobe har flyttat infosidan till:
Funderar på att införskaff mig Cs2 men nu kanske man ska satsa direkt på cs3 eller vad tycker ni??
Sen en fråga till ska man satsa på svensk eller engelsk version??
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Jag skulle ta CS3 svensk version men det är för att jag tycker det är jobbigt med engelska.

… och jag är precis tvärt om (naturligtvis!!) .. 
Använder Engelska versioner därför att den mesta och bästa litteraturen och tutorials är skrivna på engelska och den svenska "översättningen" i paletter och dialoger kan vara ganska egenartad …
Men visst - jag har behållt CS i svensk version, men det är enbart för att jag har Site Grinder reggad på den versionen.
Allmänt råder jag dom som inte har CS2 att lugna sig med det dom har tills CS3-an är släppt. Det kommer att finnas mycket som är förbättrat från CS2 …. Trust me !
Jag har CS3, nån form av 30-dagars trailversion. När jag startar den står det Velcom to CS3 standard den är på engelska, finns det nån svensk patch till den?

Tjenare Todos (Honda) ! :)
Ser att du följde mitt råd och kollade in den här sajten. Men, tyvärr tror jag inte att det finns någon svensk patch till CS3, eftersom det fortfarande är en beta …

Nya camera raw i CS3 är underbar samma som i lightroom :)

#17 va bra, då finns ingen anledning att skaffa lightroom då? (hade tänkt det annars)
Törs man prova den svenska patchen som jag har till CS1-CS2?

Om någon vill kolla in släppet av CS3 så har Photoshop TV lagt ut en specialvideo från evenemanget:
Kan laddas ner i MP4-format (Quick Time). Finns en länk en bit ner på sidan: Download Episode.