jag har målat hår igen
oj… nu såg jag hur fel det ser ut…. hahaha När det blev så förstorat… men lite okej ser det ut i allafall.
Det är svårt att måla hår. Men med övning blir det bättre och bättre. Jag tycker att det ser helt okey ut.
Du skriver att det ser sämre ut när bilden blev förstorad…
Hur menar du då? Har du jobbat med en liten fil som sedan blev förstorad när du laddade upp den??
När du målar hår så ska du jobba med stora filer i 100% för att håret ska se riktigt snyggt ut när du minskar ner bilden för webben.
Var kommer källbilden från? Deviantart?
#1 haha tack :p
#3 hahaha ja det är skit svårt. Jo men alltså jag jobbar på den i en stor bild. Men sen när jag sätter in det i en bild så minskar man ju det för att det ska passa. eller alltså Man arbetar på resten av bilden en stund,.. och sen när man kollar på håret igen så ser det jätte fel ut… haha.
oj glömde skriva det. Bakrunden kommer från Sxc.hu
och modellen från deviantart. från blacksockstock. Och ja jag fick hennes permission :)
#4 Ahh då förstår jag. Jag funderade lite när det stod att du förstorat bilden :)
Skulle vara jättekul att se den stora färdiga bilden sen när den blir färdig 
#5 haha aah.. fast alltså jag suger på att fixa färgerna… Så det blir allting någon konstig färgblanding mellan blå/orange. hahah… lite svårt att veta vad för färger man ska ha i en skog…
#5 Ja är det en fantasybild så har det inte så stor betydelse faktiskt.
Det är väl det som är skoj med fantasy. Huvudsaken är att alla färger i bilden harmonerar med varandra så att det ser ut som att allt du lagt till i bilden tillhör själva bilden.
Åh vilken mysig stämning det var i bilden! Och när man ser håret på avstånd ser det bra ut! Snyggt jobbat
/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus
#10 haha tack :)
Åå så söt bild!!! Jag gillar den första versionen bäst. Den andra känns lite "hård" och har inte lika mycket mjukhet som den första.
Jättefin!!
#12 haha tack :)
Du målar hår tusen ggr bättre än mig iallafall :) GJ!
#14 hihi tack ^^
Har aldrig prövat måla hår, skulle aldrig lyckas heller. Men det var riktigt snyggt!! :D
#16 jag har tränat länge nu och det funkar men blir inte snyggt, träning träning träning.. Alla kan om de bara tränar, en del har det naturligt.
Jag har sätt en kille som är helt omusikalisk att bli proffs på elgitarr bara för att han ville det så mycket, allt går.