Modell retusch
Som sagt, WIP ännu.
Än så länge har jag kommit såhär långt
Kvar att göra är:
Ta bort bh
Lite små fix på linnet
Vänster nacke
"Armhålor"
--
Något mer kanske?

Ser bra ut, Chris ! :)
Kompletterat med det du tar upp på din ToDo-lista kommer det säkert att bli toppen. Visa gärna färdiga retuschen också när du är klar.
Personligen hade jag nog provat att dämpa näs-blänket bara för att se vilken skilnad det gör, men det är en högst subjektiv preferens…

Lite gjort, dock en hel del kvar innan allt ser bra ut.

jag tycker det ser bra ut förutom att jag tycker det drar lite för mycket i gult, men det är ju subjektivt. kanske en aning överskärpt också, man kan se det vid axelbanden på linnet
Mvh Ingela

Mhmmm…. har också lite problem med axelbanden. Tycker dom ser "påmålade" ut. Det vänstra (vårt vänster) borde vara rakare och inte "bölja" som det gör nu. Det högra ser bättre ut, men behöver en del putsning. Särskilt vid infästningen i linnet. Kan hålla med Ingela om gul-dragningen, men det där beror ju en hel del på vilket sammanhang bilden slutligen ska hamna i.

Ser fint ut :) …men utöver bandet som ni redan diskuterat, så ser det hårt och kantigt ut vid armhålan.
Mvh, Cecilia

Jag ser ingen bild i första länken.

Nix, eftersom bilden är uppdaterad längre ner så..
(Gick inte att redigera första inlägget)

Uppdaterar igen, satt en sväng igår men fortfarande lite städning kvar än.
Min blick fasnar på de vita "prickarna" i håret bredvid högra ögat. Jag skulle ha tagit bort dom.
Fast de vita prickarna är ju i ögonfransarna tror jag. De finns ju även vid vänster öga, men blir inte så tydliga där.

Precis, det är ögonfransarna…
aha… :-) trodde det var bagrunden som lyste genom håret. Och att det var målat på huden på andra sidan. Men nu ser jag också.. får väll skaffa en bättre skärm, glasögon eller nått 
Hur ser orginal bilden ut då?