Rita verklighetstroliga landskap i PH!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag behöver hjälp med det… Vill så gärna kunna rita verklighetstroliga hus, landskap och m.m i Photoshop… Visst, det kräver en hel del övning, men utan någon "liten" kunskap kommer man ju ingen vart ;) Så tänkte fråga er här, är det någon som kan förklara lite mer? ^^'
/Moas97 :)
Det går inte att förklara snabbt här hur man gör. Jag föreslår att du googlar runt lite. Kikar på digitala bilder, letar tutorialer osv. Det är enda chansen att lära sig. Och naturligtvis en massa träning.
Jag googlade och hittade en hel del. Du kan ju kika på dessa länkar som jag fick fram. Hoppas det kan vara till någon hjälp.

#1: Själva verket är att jag redan kan måla hyffsat "bra", förutom att skryta då, i photoshop. Men jag vill ha tips på HUR man kan göra det så att det ser bättre ut? Är inte duktig på engelska, och att sitta och översätta allt på google översättning är för mycket "jobb" enligt lata mig… x) Men hittar jag inte svar här får jag googla mig fram :'3
Okey jag förstår. Men jag tror tyvärr att det är det ända sättet att få tips. Annars vet jag inte var du ska hitta det. Kanske någon annan här vet.
Det har ju kommit ut en ny tidning i handeln, vet inte om du har den hos dig, men den heter Photoshop-Guiden! Den köpte jag och gud så roligt jag har om dagarna. Där har dom olika grejer som dom lär ut varje gång. Tror att det kommer ut 6 nummer varje år så det är ju inte så ofta. Men där finns både för nybörjare och lite svårare, bra blandning.
Den är dock rätt dyr, 129 kronor här, men jag tyckte det var värt pengarna!
Många Goa Kramar
Annisangel
Jag tror inte det finns några genvägar. Du måste nog ta dig tid att lära för att det ska bli bra.
Om du tex vill lära dig lägga skuggor till motiven kan du ju googla på shadow tutorials Photoshop.
När du hittar en sida trycker du bara på översätt den här sidan - hur enkelt som helst.
Lycka till.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

Tack så mycket för alla goa tips :)
DeviantArt har många tutorials. Visserligen på engelska men de flesta har steg-för-steg bilder och/eller är skrivna hunoristiskt och lättläst. :)
Mitt tips är att våga använda ''grova'' penslar som ger en trevlig yta. Jobba i stora drag och arbeta dig ner til detaljerna så mycket det går utan att byta till en ''mjuk, slät'' pensel.
Och att inte använda färdiga gräspenslar osv, det syns nästan alltid och oftast matchar det inte riktigt det man ritat för hand.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.