Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettönskemål-om-artiklar-och-tips
Läst 873 ggr
Taci
2007-03-21 20:31
0

Kollage

Jag pysslade lite smått med Photoshop för ett par år sedan, men nu är allt glömt o borta =( Skulle bara vilja ha hjälp med hur man gör ett enkelt kollade utav många bilder på enklast sätt ? =) Vill även kunna ta bort bakrunden på vissa kort, men vilket är enklaste sättet ? På det sättet jag gjorde tog det Fruktansvärt lång tid o blev inge vidare bra..:/

Så.. tips!?

divansson
2007-03-21 21:52
0

funderar på samma sak :P

Pocs
2007-04-09 02:12
0

Ett enkelt sätt är att skapa en ny bild i den storlek som colaget skall ha och om den skall skrivas ut så bör du ha minst 150 dpi på denna bild. Sedan är det bara öppna den bild du vill ha med i colaget och dra miniatyrbilden från lagerpaletten till colaget. Så gör du med alla bilder som skall finnas i colaget och varje bild skall hamna som ett eget lager i colagebilden. Sedan väljer du en lagerbild och trycker (ctrl t) för att skala ner, rotera och placera där du vill ha den i colagebilden. Är inte så pedagogisk på att förklara men men ;) Att ta bort bakgrunden så är det enklaste sättet PS trollstav och klicka på Delete, men är det komplexa bakgrunder så är det lite pill. Det är de enkla sätten enligt mig och jag hoppas de funkar för er. Lycka till