Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettfotomanipulation
Läst 758 ggr
Cindy-
0

Big Visit In Paris

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Bakgrunden till denna bilden är ett eget foto som jag tog för ett par år sedan när jag var i Paris.

Elefanten är köpt på Dreamstime.

[YlvaP]
0

Sjukt snygg. Skrattande

pellepiano
0

Superfin elefant. Tycker dock bakgrunden ser suddig ut på ett icke-optiskt sätt. Alltså nån slags blandning av riktig bild och Gaussisk oskärpa tex.

Cindy-
0

Tack Ylva Skrattande

Ja Pelle jag har gjort bakgrunden så här eftersom jag inte vill ha den så framträdande. Det blir så väldigt rörigt i bilden då. Det finns säkert nåt bättre sätt att göra det på. Men jag vet bara inte hur jag ska få det riktigt bra….

Cindy-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är denna något bättre??

Moa-16
0

Häftig bild, skulle gärna ha den på väggen :)

#4 Har inte tittat så noga men ser ingen skillnad mellan bilderna >.<'

Cindy-
0

Tack Moa Skrattande

Ja jag funderar faktiskt på att printa den i 50 x 70 med svart ram. Det skulle kanske bli snyggt :)

Jo skillnaden är att jag tagit bort oskärpa på bakgrunden på den senare bilden. Jag har inte tagit bort allt. Men sänkt det.

Jag behåller den så här eftersom om jag tar bort all oskärpa så blir bilden vädigt rörig.

Jag har även lagt ett ljust lager bakom elefanten som jag målat fram för att få en del av bakgrunden att försvinna lite.

Zabbio
0

Gilla :)

Tycker om röran i bakgrunden, ger liv.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Janne64
0

Som vanligt så levererar du otroliga bilder men i mitt tycke så själ det vita över huvudet på elefanten för mycket av bilden.

Den tar blickfånget direkt och elefanten försvinner, kanske det som är meningen!

Cindy-
0

Tack Zabbio.

Nej Janne det är inte meningen att elefanten ska försvinna :) Det är meningen att elefanten som ska vara i fokus.

Men det verkar som att jag misslyckats med bilden, och vi får se om jag får lust och energi att gå igenom den igen. Jag får byta himmel i så fall.

Janne64
0

Eller om det går att dra ner centrum i det ljusa mer bakom huvudet på fanten så kanske det blir som en liten gloria.

Annars så tycker jag variant 2 är bäst Glad

Cindy-
0

Ja jag får se hur jag gör :)