Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettshow-off-före-efter
Läst 3092 ggr
Cindy-
2011-02-11 01:03
0

Porträtt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ibland sitter jag framför photoshop men har inga idéer. Då brukar jag träna på lite av varje. Oftast på sådant jag är dålig på där jag verkligen behöver mer träning.

I kväll blev det lite hårträning. Och sen lekte jag lite med en annan bild och använde filtret Gör flytande. Det gillar jag, det kan man göra mycket kul med Skrattande

Båda bilderna är från Dreamstime.com

Cindy-
2011-02-11 01:03
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Andina
2011-02-23 22:20
0

Som vanligt - helt suveränt! Dina bilder är så inspirerande, jag önskar jag hade tid att träna mer - det hinns inte med nästan alls, tyvärr. Men det kommer nog mer och mer.

Jag blir så glad av all inspiration här inne! ;)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Moa-16
2011-02-24 12:17
0

Den första vart riktigt bra! :)

LisaF
2011-02-26 12:31
0

Måste säga att den första var helt fantastisk! Riktigt snyggt!

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

LitenPyssling
2011-05-26 11:33
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vad är det där för filter?
Är det något som finns i PS innan eller måste man ladda ner det, om det redan finns - vad heter det på engelska? =)

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

Stuartlittle
2011-05-27 16:01
0

Japp dina bilder är otroliga :) Det skulle vara kul om du kunde lägga ut på youtube, där man ser hur du gör bilderna från  början till slut,  men det är klart det är ju en helt annan grej.

// Tomas

Cindy-
2011-05-28 20:17
0

Tack så jättemycket för era kommentarer Glad

#5 Ja filtret tillhör photoshops egna filter och ligger ganska högt upp i filtermenyn. Jag har ju den Svenska versionen av Photoshop så jag glömmer bort de engelska orden.

Men det är det filtret jag brukar använda när jag förstorar ögon tex. Många använder det till att göra modellen smalare.

Jag tror du vet vilket filter jag menar när du ser det.

#6 Ja jag blir ofta tillfrågad efter tutorialer. Jag har tänkt göra en tutorial på en av mina bilder. Det har bara inte blivit av eftersom jag har lite ont om tid. Och det är ganska mycket jobb med en sådan stor tutorial som det skulle innebära.

Vi får se.

LitenPyssling
2011-05-28 20:22
0

#7 Okej, då tror jag vet vilken du menar! =)

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

Stuartlittle
2011-05-29 09:54
0

En av mina favoriter är "Raven" . jag förstår att det är många turer innan bilden är färdig men hur får du bilden, typ tecknad, vilket/vilka filter använder du.

// Mvh Tomas

rogerth
2011-05-29 10:48
0

Suveränt! Gillar ditt sätt att bearbeta bilderna ovan. Tycker att  ditt jobb med bild två tilltalar mig mest (är det samma tjej Glad?)

När det gäller bild 1 så stör mig skuggan efter håret på höger sida - ser lite "luddigt" ut, kanske bättre med en mörkare bakgrund och att ljuset i hennes vänstra ansiktshalva borde även framträda i hennes vänstra hårfäste och en bit upp från pannan.

Men, som vanligt Cindy, du gör ett suveränt bildjobb och inspirerar säkert många till idéer och att själva försöka (mig som nybörjare med PSE t.ex).

/Roger

"Var dig själv - det finns så många andra"