kortkomando?
Vad är kortkomando, när man lägger en för stor bild över en annan, som är för stor så vill man minska ner den bilden så att den passar in i första bilden, jag brukar nu markera ena hörnet och dra ner bilden flera ggr, i photoshop
Mvh Tomas
Jag brukar förminska fönstret, dra ner bilden genom att klicka på "shift". ta tag i ett hörn och dra ner bildens storlek så den inte blir ihoppressad.
Crtl+T tror jag det är du menar?
/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Njae, jag menar ibland så är den nya bilden hisklig stor och tänkte jag att om man håller i typ ctrl och snurrar på mus hjulet eller något så blir den nya bilde mycket mindre, om jag snurrar nu så blir båda bilderna mindre. ( hoppas jag inte rör till det)
Jag brukar göra somTrevor men det blir ibland 4-5 moment innan bilden är lika stor.
// Tomas
Ja men Ctrl+T funkar bra så.
Om du klistar in en bild över en annan, sen så ställer du dig på det lagret till den bild som du vill ändra storleken på. Sen trycker du ctrl+t (free transform) så kan du dra och snurra bäst du vill :)
/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

Du kan inte få en större bild med automatik att passa in i en mindre bild, utan det handlar om att passa in bilden. Ctrl+T och sedan Shift-Alt 'r nog det enklaste sättet
Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

Ska prova det när jag kommer hem,# Anders#.
Jag råkade ut för detta häromdagen igen då jag skulle göra ett cd fodral som bara är ca 12 cm x 12 cm, och själva kortet som jag gjorde ifrån var ca 80 cm, så det var bara att ta tag i hörnet och dra och flytta upp och dra och flytta upp säkert 10 ggr.

Minska ner arbetsytan på bilden du ska arbeta med till kanske 20% med förstoringdsglaset.
Flytta över bilden du ska minska ner.
Ctrl+T och minska bilden. Nu kommer du troligen se bildens markering på skärmen på ett bättre sätt. Sannolikt kommer det minska antalet moment du behöver göra.
Ett alternativ kan vara att minska bildstorleken innan du minskar den/passar in den med Ctrl+T.
Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

Oki Tack för tipsen :)