Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etiketttidskrifter-referenslitteratur
Läst 236 ggr
pyrst
0

Hjalp mig med ram!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla!
Tog denna bild under langfredagens pask procession i Mosta har pa Malta. Vill garna gora en ram som ytterligare forstarker bilden och undrar om nagon har nagot bra forslag? Anvander photoshop CS2.
Anne

Petersen
0

Jag tror den är snyggast som den är, motivet är starkt nog.

Men om du tvunget ska "rama" den, så kanske nått enkelt för att inte ta ut budskapet som bilden redan förmedlar så pass bra.

Kanske såhär:
![](../ShowFile.aspx?BinaryId=cd2b79fe-d774-419f-a377-d651983b39b8&Filename=ShowFile copy.jpg)

IngelaS
0

Jag håller också på en enkel ram, den var snygg petersen :)

pyrst, titta under tutorials & tips, där finns en övning för en sådan här enkel ram. Först gör du den tunna vita och sedan den svarta breda

Mvh Ingela

Petersen
0

Jag körde bara "Canvas 2 pxl vit" samt en "Canvas 100 pxl svart" sen croppade jag bort ändarna. Klart på 5 sek

Jag tror även den skulle fungera "tvärtom", dvs du byter den smala vita linjen mot en svart och sen den svarta mot en -inte vit- men något i stil med nån av de gråa tonerna som återfinns i vägens kulörer.

Kulörvalet beror givetvis på bakgrunden den kommer hängas mot. 

PS: Tycker fortfarande den är vackrast utan ram överhuvudtaget. Och hej, vilken jäddrans härlig bild, det glömde jag säga fast jag sitter hela tiden och tycker det Glad

GunnarE
0

Ett alternativ, fast det är nog snyggast med en tunn svart linje

Petersen
0

GunnarE. Precis så ska den hängas, dvs din "ram" därbakom "ser" jag som en tapet eller färg på vägg som alstret hängs upp mot.

En "bred" spot med fokus på "kjolen" sen är det hela klart!
Tjusigt så det gör ont!

pyrst
0

TACK - sa ska den naturligtvis vara! Behovde bara 'se' det sjalv! Ah va glad jag blir over att ha hittat hit - helt makalost att ha direkt tillgang till sadan kunskap och feedback!

Mackan1000
0

en liten snabbram ja gjorde på kanske 30 sek =)