Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettönskemål-på-förbättringar-nya-forumgrupper-mm
Läst 624 ggr
Petersen
0

Bredare mittkolumn

Hej.

Skulle det inte finnas möjlighet att bredda mittkolumnen en aning, dvs denna jag skriver i just nu?
Så man åtminstone får in bilder med bredden 500 pixlar iaf.

Framförallt skulle det bli himla mycket trevligare att kunna posta lite större bilder då och slippa ha en "mini"-variant samt en länk till en större ovanpå detta. Man får självklart ha en egen yta nånstans, t.ex. egen hemsida, gratisportal för fillagring, flickr osv osv, där man har sin bild i 500 pixlar bredd (tex om detta blir gränsen) och så länkar man bara in den hit med enkla [img][/img] taggar. 

Jag skulle gilla detta enormt mycket.

Celia
0

Jag tycker att spalten för det vi skriver har blivit lite smalare och den grå spalten med våra namn (här till vänster) har blivit något bredare någon gång under de senaste veckorna. Det stör mig och jag har påpekat detta. Men det ska inte ha gjorts några ändringar enligt 'fixarna'… Fast jag ser att det har hänt något ;)

Jag klistrar inte själv in bilderna på den här textplatsen så ofta, men jag skulle ändå vilja ha det lite bredare. Vi får väl demonstrera om det inte sker snart ;)

Mvh, Cecilia

mandymoo
0

Jag är glad att det inte är enkla [img]taggar för det finns många som då inte skulle kunna bifoga bilder. Många har inte kunskapen om hur sånt fungerar, eller en egen hemsida att ta bilderna ifrån eller kan/vill inte ordna ett annat ställa att ha dom på för att länka över dom hit. Man måste tänka på att det finns många olika kunskapsnivåer på dom ca 13 500 medlemmarna.

Håller med dig Celia - något har hänt helt klart - det gråa fältet är bredare *ler*, jag tycker också det.Däremot har jag gärna mitten lite bredare ändå - inte för bildens skull.

Jag ser bild i inlägget mer som en lite större "thumbnail" som jag mest tittar på för att se om jag har intresse av att klicka på bifogad länk o se bilden större. Däremot så hade det ju varit trevligt om den kunde få vara större än 800x600.

Petersen
0

Ok, sant med att det kan vara svårt för en del med [img] taggarna, håller helt med. Men samtidigt ska man kanske inte glömma trafiken som genereras om vi nu är 13500 medlemmar och alla ska belasta ifokus's server med att fysiskt ladda upp bilderna till denne. Efter ett tag lär det bli gaaanska tjockt med trafik varje gång bilder ska laddas fram som ligger på iFokus maskiner..

Men å andra sidan, det kanske finnes kapacitet till detta, det är ju hursomhelst helt klart det "smidigaste sättet" ur en användares sätt att se det.

mandymoo
0

Jag är helt med dig där… jag undrar också hur länge som det finns kapacitet… just för alla bilder tar ju massor av kapacitet, men även alla mail som säkert ligger kvar. Utkorgen är det nog inte många som tänker på o där kan det ligga hur många som helst… även om det inte är lika mycket så blir ju även allt smått mycket efter ett tag…

Har man IE så behöver man ju inte bifoga bilden eller ha med [img]tagg - bara kopiera bilden o klistra in…  men funger ju enbart om man har IE… sen gäller det ju att bilden ligger kvar med det gör det ju med [img]tagg också *ler*