Ny Header - kritik?
Hej!
Jag har gjort en ny header till min blogg, vad tycker ni? Något jag skulle kunna tänka på till nästa gång? Bloggen heter Fotoponny.
Visste inte vilken grupp inlägget skulle vara i. Eftersom att den är gjord i delvis i GIMP 2.6 valde jag GIMP som grupp. Om det är fel får någon gärna flytta inlägget.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag tycker att den är jättefin!
Det ända jag reflekterar över är skuggan bakom texten.
Jag förstår varför du har den där. Antar att det beror på att texten syns lite dåligt annars eftersom den är vit.
Men det blir lite blurrigt och ser lite grumligt ut. Kanske du skulle ha skuggan i någon mörkare nyans av bakgrundsfärgen. Jag tror att det blir bättre än att ha svart skugga.
Hur som helst så är bilden jättefin! 

Jätte fin! :)
Hur får du in din header så den passar på din blogg? (förlåt om jag snodde tråden lite.)
En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.
#1 Tack, och jo jag håller med. :)
#2 Tack! Menar du hur jag får storleken att passa?
Har förresten bytt header nu, har lagt upp den i en annan tråd "Kritik - Ny Header"

#Jo, jag gick in och kollade på din blogg, riktigt bra gjord! :)
Ah exakt, jag är totalt vilsen när det gäller sånt här, skapade min blogg för nån dag sedan. Men ah, hur får man storleken att passa?
#4 Tack! :)
Hmm, jag har riktigt svårt för det där med kodning, brukar ta ett tag tills jag får allt rätt. (har desutom lyckats "förstöra" min blogg vid byte av header en gång så att det bara var att återställa allt, hehe..) Men har du kollat in DesignaDinBlogg? Finns ett inlägg om hur man byter header osv där, står bland annat hur man ska få den i rätt storlek :)

Men när du ska he in din bild som header - var "klistra" du in den? tar ut själva länken av bilden eller hur äre man gör?
Ska kika där också, tack för tips :)