Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etiketttidskrifter-referenslitteratur
Läst 551 ggr
Jenya
2007-04-03 03:13
0

Manipulerat öga :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Testade idag för första gången att manipulera ett öga, tycker inte att resultatet blev så illa :)

[viciousy]
2007-04-04 13:31
0

Hur gör man ? Har fått Photoshop 5.0 för ett tag sedan…Kan någon berätta?

Banio
2007-04-04 13:53
0

Snyggt jobb!

Jenya
2007-04-05 11:15
0

oj jag vet inte riktigt hu photoshop 5.0 fungerar.men hur jag gjorde i Photoshop cs2 kan jag berätta och hoppas att det hjälper dej lite :)

Jag markerade först Irisen och pupillen, sedan  toga jag "markera omvänt" och gjorde resten av bilden svartvitt, sedan tog jag "markera omvänt"öppnade bilden som jag tog bubblorna ifrån, bara så att den var öppen i photoshop förnstret. sedan återgick jag till ögat och valde bild; variationer; matcha färg. där kan du då väla bilden med bubblorna så att den matchar och lägger samma färg i irisen som bilden du valt. efter det klippter jag ut bubblorna och lade till dom. sen var det lite finslip :)

hoppas jag inte vart allt för flummig utan att det är förståbart :)

Wikstr_m
2007-04-15 14:33
0

#0 Mycket snyggt jobbat, får en känsla av friskhet och fräshhet. Men du borde prova göra mörkare runt ögat, alltså ute i kanterna vart det oranga slutar. Kanske förklarar lite dålig, men säg till isf. :)

/E.Wik

Jenya
2007-04-15 18:41
0

#4 Tack! :) Nej jag förstår precis vad du menar! har en som jag slipat lite mer på, glömde dock att spara innan jag gjorde fler effekter på den så jag tyvckte att den inte blev lika bra. typiskt. får se om jag sätter mej med det lite mer så kan jag ju lägga uppd en när jag slipat mer på den :)