Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettshow-off-före-efter
Läst 813 ggr
Gips
0

show off hundtime!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Före

Gips
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Efter

DavidG
0

Tycker du sotar igen för stora delar av bilden. Vill bl a ha tillbaka det svarta ögat och lite bättre separation kring nosen. Det får gärna vara en riktigt djup skugga men det måste separera från bakgrunden, annars glider ögat iväg.

//D

Gips
0

Oj, intressanta synpunkter faktiskt, jag får ta mig en funderare..;);)

DavidG
0

Gör gärna det :P

//D

Gips
0

Vad tycks om denna?;)

DavidG
0

Förutom gojset runtomkring så är det marginell skillnad mot förra. Mitt tips är att du fokuserar mer på att få till bilden ordentligt.

Testa att lägga lite ljus bakom (precis som på den andra vovven) så du får loss hunden från bakgrunden, och klipp in en öga till (om du inte har med det i raw-filen) för det är jättesvårt att känna kontakt med modellen (människa eller djur spelar ingen roll) om inte båda ögonen syns.

//D

Andina
0

Jag ska inte vara den som är den - men jag tycker originalbilden (#0) är bäst! ;)

Det är en helt underbar hund - och jag gillar rena bilder… ;) (Fast jag förstår ju att det inte var avsikten med tråden och dina redigerade bilder! Men var ändå "tvungen" att ännu en gång få säga att jag är helt frälst i din kompis Glad.)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Gips
0

Tack!!;);););)

[Ebfotograf]
0

Jag tycker orginalbilden är bäst, gillar inte allt annat runt om kring. Det förstör bilden. Att bara ena sidan är upplyst ger en speciell effekt och känsla i bilden.

Gips
0

Vad gillar ni denna?

Andina
0

#10 -  Jätteläcker!!! Toppenfin bild! Nu händer det nåt! Stilrent och snyggt!

(Jag skulle dock flytta in hunden en aning mer åt mitten… Men behålla det kvadratiska måttet!)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Gips
0

Tack;););)

DavidG
0

Nu motiveras den djupa skuggan bättre när man ser ett tydligt ljusinsläpp men än en gång… ögat. Det behöver inte synas mycket men nu är det för lite. Testa även att maska bort ljuset från det högra örats insida. Ljuset borde inte träffa där. Du skulle även kunna förstärka highlighten på övre kanten av örat lite :) //D

DavidG
0

Nu motiveras den djupa skuggan bättre när man ser ett tydligt ljusinsläpp men än en gång… ögat. Det behöver inte synas mycket men nu är det för lite. Testa även att maska bort ljuset från det högra örats insida. Ljuset borde inte träffa där. Du skulle även kunna förstärka highlighten på övre kanten av örat lite :) //D