Före

och efter. Retuscherat med Brus/Median (vet inte svenska ordet på det sista filtret). Även använt lagninspenseln och klonstämpeln. Penlat på lite färg, färgjusterat och softat ner den en aning det sista. Kommentera gärna vad som kan förbättras. Bilden är från sxc.hu
Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

På min skärm ser kindkonturen lite underlig ut,(fast det gör den på orginalet också) Softning är svårt,jag vill ha mer "hudstruktur" i mina bilder (smaksak).
personligen gillar ja de , fast tycker att läparna skulle behövas lite bättre jobb…. ser lite … konstigt ut =S tycker att läpparna ser suddiga ut annars jätte bra ;D

Snyggt jobb med bakgrunden, tonjusteringar och ögonen. Originalet ser ut som om det var taget tidigt på morgonen "dagen efter"…
Jag hade nog sett att du hade behållt en del av spetsdagrarna på läpparna, läppstiftet ser en aning utsmetat ut nu och ögonskuggan lite för "blaffsig" där den avslutas mot näsroten.
Median-filtret funkar iofs ganska hyfsat när det inte är frågan om något mer ingående finlir, men en bättre metod som ger bättre kontroll över softning är att använda Surface Blur (inte en susning om vad det heter i sv ver) om du jobbar med CS2. SB finns inte i CS och tidigare …
Metoden finns utomordentligt beskriven här: Soft Dior Look
Ha de' !