Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettfotomanipulation
Läst 977 ggr
Cindy-
2011-07-20 17:28
0

Lite skoj!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är skulle bli något snabbt och enkelt för ren avkopplings skull. Ändå tog det 10 timmar att göra den färdig.

Och det värsta är att tiden alltid springer iväg så fort när man sitter med photoshop.

Alla stockbilder är köpta från Dreamstime utom en av elefanterna som är en stockbild från Deviantart.

Cindy-
2011-07-20 17:29
0
Monarchy
2011-07-21 21:52
0

trevligt men vad överseriöst att köpa bilder om du inte ska sälja den vidare…  och begränsade för den delen. enligt mig

Cindy-
2011-07-22 07:46
0

#2 Tycker du det? Och vad menar du med begränsande?

Jag tycker att det är stora fördelar med köpta bilder. Och eftersom jag gör en hel del bildjobb så måste jag köpa stockisar. Jag tycker inte att det är så konstigt med det.

Jag köper alltid sub för en månad och har därmed många bilder att ladda ner per dag.

Om jag ska sälja bilden vidare eller inte vet jag inte. Det har jag i nuläget ingen tanke på. Men har jag köpt mina stockisar så har jag också möjligheten att göra det om jag skulle vilja.

Många av mina färdiga bilder är sålda till bokomslag och CD-omslag. Och då är det bra att jag använt mig av köpta stockbilder.

Så oavsett vad andra anser så tycker jag att det är toppenbra att ha köpta källbilder :)

Förr använde jag mig mest av stockbilder från Deviantart. Men där är vissa så hårda på sina bilder att man inte ens får lägga ut dom någon annanstans än just i sitt galleri på deviantart. Usch så begränsande och tråkigt!!

Om jag använder stockbilder från Deviantart i dag så kollar jag noga att det inte finns några restriktioner innan jag laddar hem bilden.

Ska jag sitta med en bild i så många timmar och jobba så vill jag också kunna göra vad jag vill med mitt färdiga jobb.

Monarchy
2011-07-22 15:17
0

ja gör du det såpass proffersionellt så förstår jag ju att du köper stockbilder.

nej begränsande tänkte jag att du inte kan ta alla bilder du skulle vilja